- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

به بهانه سفر اخیر تاجران فرهنگی به اربیل: مشروعیت خریدنی نیست

به قلم باران کریمی؛ فعال آنتی تروریسم

جنبشهای مسلح ناسیونالیستی کُرد در عمر خود هرگز نتوانسته اند از طریق مبارزه مسلحانه یک روستا را تصرف کنند. ۲ دستاورد بزرگ تجزیه طلبان کرد یعنی خودمختاری در کردستان عراق و سوریه هر ۲ توسط آمریکا به آنان در ازای وطنفروشی و واگذارای منابع نفتی اهدا شده است.

آمریکا بعد از ایجاد منطقه پرواز ممنوع و ایجاد خودمختاری در کردستان عراق به خاندان بارزانی نه تنها ثروتهای طبیعی این منطقه را به یغما برده است بلکه آن را به پایگاه نظامیان خود و لانه توطئه سرویسهای جاسوسی غربی علیه کشورهای همسایه بویژه ایران تبدیل کرده است.

در کردستان سوریه هم به محض تضعیف دولت مرکزی بلافاصله آمریکا با ایجاد خودمختاری به غارت نفت این منطقه پرداخت.
در کردستان ترکیه علیرغم چهل سال مبارزه هنوز پ.ک.ک قادر به تصرف یک روستا هم نشده است چون ترکیه عضو استراتژیک ناتو و تامین کننده منافع آمریکا بوده است.

در کردستان ایران به محض پیروزی انقلاب و ضعف ارتش و دولت مرکزی نیروهای تجزیه طلب اعلام خودمختاری کردند و با حمایت گسترده صدام حسین بخشی از شهرها و روستاها را تصرف کردند. اما با ارسال نیروهای نظامی از مرکز مردم شهرهای کردنشین به همکاری با نیروهای دولتی پرداختند و گروهک های مزدور خیلی زود متصرفات خود را باخته و فراری شدند.

جنبش های مسلح تجزیه طلب در بخش های مختلف کردنشین در یک امر مسلم با هم اشتراک دارند: همه آنها دلباخته و پادوی آمریکا هستند و هدف نهایی آنان جلب رضایت کاخ سفید است.
اما این جریانات همواره با یکدیگر اختلافاتی نیز داشته اند که در برخی برهه ها این اختلافات به درگیری مسلحانه کشیده است.
در جنگ برادرکشی بین طالبانی و بارزانی پنج هزار نفر کشته شدند. در جنگ بین کومله و دمکرات دو هزار نفر کشته شدند.
بارها پ.ک.ک با نیروهای بارزانی و دمکرات ایران درگیر شده و افرادی از دو طرف کشته شده اند.

در سالهای اخیر این اختلافات پررنگ تر شده است و هر جریانی میکوشد با کنار زدن رقبا خود را بعنوان تنها بدیل و راه حل مساله کردستان به غربی ها بقبولاند.
بعد از چاپ کتاب خاطرات مسعود بارزانی ( بو میژوو) که بخش بزرگ آن حمله به قاسملو و حزب دمکرات کردستان ایران بود درگیرهای این جریانات در فضای مجازی شدت گرفت و رسانه های پ.ک.ک و دمکرات و بارزانی و کومله شبانه روز مشغول تخریب یکدیگر هستند‌.

خاندان بارزانی به لطف مزدوریشان برای آمریکا از کوه پایین آمده و بر سفره پرنعمت چاه های نفتی نشستند و از راهزنی به پیمانکاری میان بر زدند‌‌‌.
این جریان با پول پاشی و ایجاد ده ها تلویزیون و رادیو و سایت در پی حذف کامل رقبا و مشروعیت سازی برای خود است.

مسعود بارزانی علاقه زیادی به خرید چهره های سرشناس ژورنالیستی کردستان ایران دارد و در این سالها با بذل و بخشش در پی به نوکری گرفتن این روشنفکرنماها بوسیله دلارهای نفتی بوده است.

اخیرا کاروانی از فعالان تجزیه طلب کردستان ایران به قصد زیارت بارگاه کاک مسعود و تجارت چمدان های دلار راهی اربیل شده است.
هدیه این کاروان دستبوس برای جناب سه‌روک یک کتاب شش جلدی از تاریخ خاندان بارزانی بود که در ایران و توسط جمعی از مریدان و دلاربگیران کردستان ایران نوشته شده است.
در یک مراسم بزرگ و پرهزینه در اربیل پرده ازین کتاب و این کاروان روشنفکران شیفته کاک مسعود برداشته شد.

نابغه ایرانی صادق زیباکلام(مداح رژیم اسراییل) هم بعنوان محکم کاری در این کاروان جاسازی شده بود تا کاخ اهورایی سه روک چیزی از نبوغ و فرهنگ و روشنفکری و تعقل کم نداشته باشد.
کتاب معروف تاریخ فرانسه نوشته آلبر ماله تنها دو جلد است و مشخص نیست تاریخ جناب بارزانی چرا بزور در شش جلد هم جا نشده است؟

کوچکترین تردیدی نیست که مشروعیت و رزومه تاریخی با پول پاشی و سفارش دادن متن قابل خریداری نیست. نویسندگان این کتاب و این روشنفکران کاسه لیس خود بحران مشروعیت دارند و کسی را لازم دارند برایشان مشروعیت و جایگاهی در میان مردم کرد درست کند.
قبلا هم بارها چنین کتب سفارشی چاپ شده ولی به بازار بحث و توجه اهالی کتب راه نیافته است‌.

گویا این سفر به جیب تاجران فرهنگی خوش ساخته است چون به محض برگشت شروع به پروپاگاندا برای بارزانی کرده اند و بعنوان مثال اردشیر پشنگ دقایقی پیش در اینستاگرام متنی حماسی در مدح کاک مسعود نوشته که رویش یک من روغن است.

نفوذ فرهنگی زمینه ساز نفوذ نظامی است. اسطوره سازی از خاندان تجزیه طلب بارزانی که نماد خوش خدمتی به اسراییل و آمریکا هستند خیانت به تمامیت ارضی ایران و ارزشهای اساسی کشورمان است.
نفوذ فرهنگی موساد و سی آی ای امروز از طریق تبلیغ برای بارزانی و تجزیه ایران صورت میگیرد.
مداحان بارزانی مداحان اسراییل هم هستند.