- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

اردوغان: شبانه برای تار و مار کردن ی.پ.گ به سوریه حمله می کنیم

اردوغان اعلام کرد که کشورش همانطور که بر علیه عناصر پ.ک.ک در شمال عراق می جنگد، به زودی برای نابودی عناصر ی.پ.گ به شمال سوریه حمله خواهد کرد.

به گزارش کوردپاریز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد که به زودی برای تار و مار پ.ک.ک و ی.پ.گ به شمال سوریه حمله خواهد کرد و برای این کار نیازی به گرفتن اجازه از کسی ندارد.

اردوغان در بازگشت از آذربایجان در پاسخ به خبرنگاران همراهش، در رابطه با عملیات نظامی که قرار است در شمال سوریه انجام شود، گفت: «به زودی یک شب آنها را غافل‌گیر کرده و تارومارشان می‌کنیم. ما مجبوریم این عملیات را اجرا کنیم.»

اردوغان با بیان این که «متاسفانه برخی از نیروهای ائتلاف و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا از عناصر پ.ک.ک در شمال و شرق سوریه بطور جدی حمایت تسلیحاتی به‌عمل می آورند» گفت: «آمریکا هزاران کامیون کمک تسلیحاتی برای پ.ک.ک، ی.پ.گ و پ.ی.د ارسال کرده است. به این سازمان‌های تروریستی حتی در منطقه آموزش نظامی هم داده می‌شود. ما نمی توانیم این واقعیت ها را نادیده بگیریم.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: «همانطوری‌که در شمال عراق علیه مواضع سازمان تروریستی پ.ک.ک و نوچه‌های آن عملیات ضدتروریستی ترتیب می‌دهیم، این وضعیت در مورد سوریه هم صدق می‌کند و حتی مهم‌تر است. همانطوری‌که قبلا هم گفتم شبانه به یک‌باره بر سرشان آوار می شویم و با حملات کوبنده تارومارشان می‌کنیم. تروریست‌ها و تروریسم را ریشه‌کن خواهیم کرد.»