- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

فشار گرانی برمردم و پایکوبی گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب

باران کریمی / فعال ضدتروریسم

.

جنگ در اروپا بلافاصله سبب گرانی سوخت و موادغذایی در همه جای جهان شد. قفسه های مواد غذایی در اروپا و آمریکا یک شبه خالی شدند و اقتصاد وارداتی کشورهای فقیر و درحال توسعه از جمله کشورهای آفریقایی دچار بحران شده اند.

اقتصاد ایران متاثر از همه گیری کووید و درگیری بلوک شرق و غرب بر سر دوراهی تاریخی قرار گرفته است.

یا باید تن به یک جراحی جدی می داد و به نفع دهک های محروم اصلاح میشد یا باید مثل گذشته اوامر بانک جهانی و نئولیبرالیسم را اجرا می کرد و فاصله‌های طبقاتی هر روز بزرگ‌تر می شدند.

اگرچه دستگاه های اطلاع رسانی کشور از جمله صداوسیما نتوانستند چند و چون این جراحی را برای اذهان عمومی تشریح کنند ولی از اعتراضات اصلاح طلبان و لیبرال ها و طبقه نوکیسه آقازادگان چنین برمی آید که اقدام شجاعانه رئیس جمهور اگرچه در کوتاه مدت سبب گرانی برخی اقلام می شود اما در درازمدت سبب توزیع عادلانه یارانه و بهره مند شدن دهک های پایینی می شود.

طبقه اشرافیت در ایران که سالهاست همچون انگل از یارانه دولتی تغذیه می کند و با بهره بردن از امتیازات ویژه همچون ارزنیمایی به انباشت بیشتر ثروت و سرمایه مشغول بوده اند همچون مورچگانی که آب در لانه شان ریخته باشند علیه اصلاحات اقتصادی دولت به میدان آمده اند.

در مناطق کردنشین نیز از همان دقایق ابتدایی اعلام آغاز اصلاحات اقتصادی جبهه ترور و تجزیه که همچون لاشخور در کمین حوادث نشسته بود ناگهان بوی طعمه و پروژه جدیدی را حس کردند و با تمام قوا به میدان آمدند.

تجزیه طلبان داخلی و خارجی یکصدا شدند و بر طبل سیاه نمایی و بزرگ نمایی مشکلات کوبیدند و مردم را به ریختن به خیابان و جنگ داخلی ترغیب کردند تا در پیشگاه کارفرمایان آمریکایی و اسراییلی و سعودی چیزی برای تقدیم کردن داشته باشند.

اما مردم صبور و فهمیده کردزبان این بار هم سربلند در این آزمون دشوار بیرون آمدند و تقلا و التماس مزدوران تجزیه طلب برای سوریه سازی وطنمان بجایی نرسید.

در هیچ منطقه کردنشینی حتی یک فروشگاه غارت نشد. هیچ کجای مناطق کردنشین صف های طولانی و درگیری بر سر گوشت مرغ و برنج ایجاد نشد‌.

اگر چه مناطق کردنشین سالهاست از محرومیت و بیکاری و فقر رنج می برد اما در بحران های بزرگ این مردم شریف ثابت کرده اند به درجه ای از بلوغ رسیده اند که بازیچه یک مشت تروریست بی وطن و دلاربگیر داخلی و خارجی نمی شوند.

امیدوارم دولت جناب آقای رئیسی این متانت و شرافت مردم کردستان را فراموش نکند و  اقدامات عملی برای کاستن از درد و رنج این مردم بزرگوار انجام دهد.