سایز متن   /

اندیشکده جیمز تاون در گزارشی از بازداشت سرکرده‌های اروپانشین پ.ک.ک در آلمان و محدودیت شدید برای فعالان وابسته به آن در این کشور خبر داد.

کوردپاریز/ اندیشکده جیمز تاون در گزارش مفصلی از بازداشت و محکومیت سرکرده‌های محلی پ.ک.ک در آلمان خبر داده است.

بر اساس این گزارش عبدالله او، تبعه ۵۸ ساله کرد ترکیه از جمله سرکرده‌های پ.ک.ک در آلمان است که تحت قانون مبارزه با تروریسم در این کشور محاکمه شده است. او متهم شده که نه تنها عضو پ.ک.ک است بلکه از سرکرده‌های منطقه‌ای آن در ایالت هسن آلمان بوده است و تحت نظر شورای رهبری پ.ک.ک در قندیل در اروپا فعالیت کرده است.

 یکی از فعالیت های او جمع آوری کمک برای پ.ک.ک در آلمان از ژوئن ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱ به مبلغ نهصد هزار یورو بوده است. جیمز تاون در این گزارش اشاره کرده است محاکمه این فرد تنها یکی از چندین مورد برخورد و محاکمه سرکرده‌های این گروه در آلمان بوده است. گوکمن چ، یکی دیگر از سرکرده‌های پ.ک.ک در آلمان است که فوریه سال گذشته به ۲۷ ماه زندان محکوم شد.

 اگرچه این گزارش تعقیب و گریز سرکرده‌های پ.ک.ک از سویی سازمان های امنیتی آلمان را موفقیت آمیز توصیف کرده است اما تاکید کرده است که این سازمان توانسته است بعد از این اتفاقات، خود را سازماندهی و با وضعیت موجود تطبیق دهد.

موسسه جیمز تاون از جمله فعالیت های سرکرده‌های پ.ک.ک در آلمان را سازماندهی اعتراض علیه ترکیه، برگزاری تظاهرات برای آزادی عبدالله اوجالان و برگزاری اعتراض علیه ممنوعیت فعالیت این سازمان در آلمان عنوان کرده است.

این موسسه از جمله فعالیت های دیگر پ.ک.ک و سرکرده‌های آن در آلمان را جمع آوری کمک مالی، عضوگیری و فرستادن انها به عراق و سوریه و اعمال خشونت در کشور عنوان کرده است.

اندیشکده جیمز تاون به نقل از سرویس‌های امنیتی آلمان نوشت: از ژوئن ۲۰۱۳ تاکنون حداقل ۲۹۰ تن از این کشور برای شرکت در تمرینات نظامی پ.ک.ک به سوریه و عراق رفته‌اند که ۱۵۰ تن از آنها به آلمان باز گشته و ۳۰ تن نیز جان خود را از دست داده اند. بقیه هم همچنان در منطقه حضور دارند. 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی