سایز متن   /

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرده که ۱۸ آوریل عملیاتی را به نام “عملیات پنجه قفل” علیه گروه تروریستی پ‌.ک‌.ک آغاز کرده است.

هلال کاپلان، تحلیلگر روزنامه صباح نوشت؛ امنیت مرزهای ترکیه با عراق در عملیات قبلی “پنجه” تا حدود زیادی تامین شد و فقط منطقه زاپ باقی مانده بود. خانم کاپلان می‌گوید: “منطقه زاپ هم با عملیات پنجه قفل تحت کنترل در می‌آید و امنیت مرزی ما در آینده تامین می‌شود.”

مته یارار، کارشناس امنیتی هم در موضعی مشابه، به شبکه خبری تی‌وی‌نت که طرفدار دولت است،‌ گفته پاک کردن منطقه ممکن است به “باز کردن قفل [منطقه] گارا” منجر شود که خود به خود می‌تواند “به طور اتوماتیک راه قندیل را باز کند”.

جم کوجوک، تحلیلگر شبکه خبرترک گفت که زاپ و خاکورک “نقطه اتصال نیروهای پ.‌ک‌.ک” با قندیل هستند. او اضافه کرد که این عملیات می‌تواند “مراکز لجستیکی” و “اردوگاه‌های” واقع شده در آن مناطق را “در هم شکند”. جم کوجوک تاکید کرد که هدف نظامی بعدی می‌تواند “نابودی اعضای پ.‌ک.‌ک در قندیل باشد”.

مراد یکتین، روزنامه‌نگار باسابقه درباره زمان‌بندی حملات و نتایج احتمالی عملیات ۱۸ آوریل یادآور شد، عملیات زمانی آغاز شد که “توجه عموم غربی‌ها” به حمله روسیه به اوکراین متمرکز بود.

آقای یکتین همچنین تاکید کرد که که تمایل مجدد ایالات متحده به “حمایت از ترکیه در برابر روسیه در سوریه” پ‌ک‌ک را به سوی “آتش‌بس” و “گفت‌وگو” با آنکارا سوق داد.

او همچنین با یادآوری شکست تلاش‌های قبلی برای صلح میان ترکیه و پ‌ک‌ک، گفت: “این عملیات همچنین می‌خواست به پ‌ک‌ک نشان بدهد که توان عملیاتی‌اش ضعیف‌تر از سال ۲۰۱۲ است که گفت‌وگوها از طریق عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ‌ک‌ک جریان داشت.”

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی