- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

ارتش ترکیه برای یک عملیات بزرگ در اقلیم کردستان عراق آماده می شود

ارتش ترکیه که نیروهای خود را برای آغاز یک عملیات جدید در خاک کردستان عراق، در مرزهای شرناخ مستقر کرده است، نیروهای گارد محلی را برای شرکت در این عملیات تحت فشار گذاشته است.

.

ترکیه که از آوریل سال گذشته تا کنون در حال اجرای عملیات نظامی خود در مناطق زاپ، متینا و آواشین در اقلیم کردستان است، برای آغاز یک عملیات بزرگ جدید آماده می شود. به گفته منابع محلی هفته گذشته خودروهای نظامی به سمت روستاهای مرزی حکاری و شرناخ حرکت کرده و در این مناطق مستقر شده اند. روزهاست که مسیر وان – حکاری و جاده شرناخ – حکاری از کاروان خودروهای نظامی خالی نمی شود و در بین ادوات نظامی، سلاح های سنگین هم در مرز مستقر شده است.

بیشتر نیروها در روستاهای مرزی در منطقه چله استان حکاری مستقر هستند. منابع محلی همچنین از وقوع تحرکات نظامی در این مناطق خبر داده اند. بر اساس گزارش های محلی، نیروهای نظامی ترکیه در روستاهای زاویته، آشوت، گِمان در منطقه چله و روستای الَمونه در منطقه قلَبانه شرناخ و منطقه سُوارا کوترا مستقر شده اند. چادرهای نظامی زیادی برای استقرار این نیروها بر پا شده و بسیاری از ساختمان های دولتی برای اسکان نیروهای نظامی تخلیه شده اند.

پیش از این، مقامات بلندپایه ارتش ترکیه در یک پایگاه نظامی در منطقه سُوارا کوترا با برپایی نشستی بر سر یک طرح مداخله نظامی یا عملیات نظامی جدید در منظقه به اجماع رسیده اند. منابع محلی گزارش دادند که این اولین بار است که چنین تحرکات نظامی در این منطقه در چنین سطح بالایی رخ می دهد. شنیده ها حاکی از آن است که ارتش ترکیه در روستاهای مرزی برای پیوستن گارد محلی به این عملیات آنها را تحت فشار قرار داده اند.