سایز متن   /

کورد پاریز/ در سال ۲۰۰۳ پژاک به صورت شاخه ای از پ.ک.ک با هدف ایجاد خشونت و ترویج ترور در مناطق کردنشین ایران تاسیس شد و تمامی اسناد و مدارک و بیانیه های این فرقه نشان می دهد که اعضای اولیه تشکیل دهنده آن همان اعضای پ.ک.ک و بیشتر از کردهای ایرانی می باشند.

.

در این راستا، “دوغان بنگیسو” وکیل و تحلیلگر سیاسی در صفحه توئیتری خود به نقل از یک عضو پ.ک.ک به نام “زیند روکن” نوشت: «زیند روکن، جنگجوی کرد، در مورد روابط پ.ک.ک / ی.پ.گ. چنین توضیح داد: من گاهی عضو پ.ک.ک هستم. گاهی عضو پژاک (شاخه ایرانی پ.ک.ک) هستم. گاهی ی.پ.گ. هستم. واقعا مهم نیست در کدام باشیم. همه آنها شاخه های پ.ک.ک هستند.»

سایت دیلی صباح انگلیسی در بخش جنگ ضد تروریسم هم با آوردن اسناد نشان می دهد پ.ک.ک در مناطق مختلف با عناوین متفاوت کار می کند اما در اصل همگی یکی اند و تابع یک ایدئولوژی تروریستی. بر اساس اسناد موجود پ.ی.د، پژاک و دیگر شاخه های پ.ک.ک همگی یکی اند و از مرکزی واحد دستور می گیرند.

موسسه TR Diplomacy نیز در صفحه توئیتری خود به شاخه های مختلف گروه تجزیه طلب پ.ک.ک اشاره کرده و طی جدولی به معرفی پ.ک.ک، پ.ی.د، پژاک پرداخته است. در این جدول در زیر هر یک از این عناوین توضیحات لازم در مورد هر یک به صورت مختصر آورده شده و می گوید بیشتر فرماندهان ارشد این گروه ها همان فرماندهان پ.ک.ک هستند.

این موسسه می نویسد: “پ.ی.د.، پژاک و شاخه های سازمان تروریستی پ.ک.ک در سوریه و ایران هستند.”

در بخشی از جدول مذکور نیز می نویسد: منبع اصلی درآمد پ.ک.ک قاچاق مواد مخدر و تجارت اسلحه است.

کایل اورتون” نویسنده بریتانیایی نیز که کتابی تحت عنوان “جنگجویان خارجی فراموش شده در ی.پ.گ خطری برای اروپا” نوشته است در صفحه توئیتری خود نوشت:

“پ.ک.ک برای سرپوش گذاشتن بر ماهیت تروریستی خود و دور زدن برچسب بین المللی تروریستی بودن خود از عناوینی مانند پژاک و پ.ی.د. استفاده می کند.”

در همین زمینه “هارون یحیی” نویسنده مشهور ترکیه نیز در صفحه توئیتری خود آورده است:

” پ.ی.د / پ.ک.ک / پژاک / ی.پ.گ همگی یک گروه تروریستی اند اما با اسامی مختلف. یکی مستقل از دیگری نیست. همگی پ.ک.ک هستند.”

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی