سایز متن   /

هر ساله و همزمان با عید نوروز، تلاش هایی از سوی گروهکهای تجزیه طلب تروریستی در جریان است تا ضمن سیاسی کردن این عید بهاری، آن را مصادره کرده و متعلق به یک قومیت خاص بکنند.

به گزارش کوردپاریز، در روزهای گذشته سایتها و شبکه های گروهکهای تروریستی در یک تلاش سازمان یافته، سعی کردند تا عید نوروز را هم سیاسی کرده و با القای اینکه نوروز متعلق به کردهاست در بین کردها با دیگر قومیت ها تفرقه افکنی کنند و این ترفند به شیوه سیستماتیک در حال انجام است.

بطور مثال شاهد بودیم که رسانه های گروهکهای کردی، با درج تیترهایی نظیر “جمهوری اسلامی برای جلوگیری از برگزاری مراسم عیدنوروز، کردستان را میلیتاریزه کرده است”، “رژیم جمهوری اسلامی چند کرد را بخاطر شرکت در مراسم عید نوروز بازداشت کرد”، “نوروز متعلق به کردهاست و رژیم اجازه برگزاری مراسم نوروز کردی را به کردها نداد” و… قصد دارند تا ضمن شانتاژ خبری وسیع و رسانه ای، قومیت ها را نیز به سمت دودستگی و تفرقه افکنی سوق دهند.

نوروز از دیرباز تا کنون یعنی از دهه  ۱۹۹۰ میلادی، تبدیل به نماد یک جنگ ایدئولوژیک به سرکردگی گروهک های تروریستی همچون پژاک، کومله و دمکرات شده است.

گروهکهای کردی مدعی هستند که نوروز در واقع یک جشن تاریخی کردی است. اما نوروز متعلق به یک قومیت خاص نیست، نوروز به معنای نو شدن و به معنای روز نو است.

بر خلاف تلاش گروهکهای کردی برای مصادره نوروز به نفع یک قوم خاص، باید گفت که نوروز نه متعلق به کُردهاست و نه ارتباطی با هیچ قومیت دیگری دارد. نوروز تنها به منزله یک ابزار و سلاح ایدئولوژیک برای گروهکها بکار می رود که باید از مصادره این گروهکها خارج شود. چرا که نوروز تنها یک سنت است و به معنای نو شدن و هرگونه استفاده ابزاری از نوروز ممنوع است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی