سایز متن   /

در پی سفر اخیر نچیروان بارزانی به ترکیه موضوع صادرات گاز طبیعی اقلیم کردستان به ترکیه مورد بحث و تبادل قرار گرفته است. این در حالی است که شهروندان اقلیم خود از نبود گاز رنج می برند.

.

خبرگزاری بلومبرگ آمریکایی اعلام کرد، حکومت اقلیم کردستان هر ۲۸ متر مکعب گاز را به ۷ دلار به ترکیه می‌فروشد. این در حالی است که ۱ متر مکعب گاز طبیعی در زمان امضای این توافق، ۲ دلار و ۶۷ سنت بوده ‌است. اینگونه ترکیه ۸ برابر ارزانتر از کشورهای دیگر گاز طبیعی اقلیم را خریداری می‌کند.

اردوغان در زمان بازگشت از اوکراین با روزنامه‌نگاران در رابطه با توافق گاز با نیچروان بارزانی گفت: “در مورد گاز طبیعی عراق براساس سود- سود به توافق می‌رسیم. این مسائل هم به سود ماست و هم به سود آن‌ها.”

شهروندان اقلیم کردستان هم اکنون به دلیل نبود گاز و گرانی آن با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند، در صورت امضای توافق جدیدی برای فروش منابع گاز طبیعی اقلیم کردستان به رفاه مردم نمی‌انجامد. تجربه‌ی گذشته نیز در فروش نفت که سبب قطع بودجه اقلیم توسط بغداد و همچنین بازنگشتن درآمد نفت به اقلیم کردستان شد، ممکن است در توافق گاز نیز دوباره تکرار شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی