سایز متن   /

شارلاتانیسم پ.ک.ک برای ربودن کودکان، اقدامات مسلحانه در شهرها و سلب مسئولیت مستقیم از خود اقدام به تشکیل سازمان های مخفی کرده است.

.

در داخل پ.ک.ک هر ماه جلسات کادرهای گروه برای طرح و اجرای دستورالعمل های جدید برگزار می شود. در این جلسات دستورالعمل های اوجالان خوانده می شود و طرح های قندیل برای مناطق کردنشین به منظور کار تشکیلاتی، فعالیت های مسلحانه، شیوه جذب نیرو و تامین منابع مالی ارائه می شود.

در این جلسات، برنامه های سالانه جدید ترسیم می شود، اهداف تعیین می شود و هر سال یا هر شش ماه یکبار گزارشی از فعالیت های انجام شده توسط این سازمان ها ارائه می شود. هر یک از این گروه های سازمان دهی شده توسط پ.ک.ک موظف هستند که گزارشی از فعالیت های خود اعم از ربودن کودکان، میزان درآمد مالی از طریق اخاذی و فعالیت های مسلحانه خود را گزارش دهند.

کار اصلی گروه های جانبی همچون جوانین شورشگر ربودن کودکان و ملحق کردن آنها به صفوف پ.ک.ک است. آنها موظف هستند در گزارش سالانه خود تعداد دقیق این کودکان را به سرکرده ها ارائه دهند. اگر در این مدت نتوانند به تعداد کافی کودک جذب کنند آنها مجبورند گزارش خودانتقادی را به سرکرده ها ارائه دهند تا اخلاص و وفاداری خود را به پ.ک.ک نشان دهند.

هر کودک و عضوی که به صفوف پ.ک.ک ملحق می شود اجازه دیدار با والدین و خانواده خود را ندارد، در مواردی نادر اگر این سازمان ها مجبور شوند که والدین آنها را متقاعد کنند، کودک را در برابر دوربین می نشانند و متن نوشته ای را به آنها می دهند تا از روی آن بخوانند سپس این کلیپ را برای خانواده اش می فرستند و به او می گویند که این فرزند شماست با صدا و تصویر و او به جمع پ.ک.ک پیوسته و نمی‌خواهد به خانه بازگردد.

برخی از این خانواده ها ساده هستند و فریب می خورند و دست خالی بر می گردند. البته این ترفند را برای خانواده های ایرانی به کار نمی برند و اعضای ایرانی تحت هیچ شرایطی اجازه ملاقات با خانواده را ندارند و به بدترین شکل با این خانواده ها برخورد می شود.

«جوانین شورشگر» سازمانی متفاوت از پ.ک.ک نیست، بلکه همان کادرهای پ.ک.ک هستند. آنها وظیفه دارند کودکان را در شمال سوریه متقاعد کنند تا به صفوف پ.ک.ک ملحق شوند در غیر اینصورت آنها باید اقدام به ربودن کودک کنند و در این راه از هیچ خشونتی دریغ نمی کنند.

زمانی خانواده های کودکان از موضوع مطلع می شوند که کار از کار گذشته است، این خانواده ها از کادر پ.ک.ک می خواهند که سرنوشت فرزند ربوده شده آنها را معلوم کنند و در اینجا پ.ک.ک اعلام می کند که ربودن کودکان توسط جوانین شورشگر صورت گرفته و ربطی به ما ندارد بنابراین این بازی و این شارلاتانیسم پ.ک.ک در شمال سوریه علیه شهروندان کرد صورت می گیرد.

اگر خانواده ها نیز مقاومت کنند تهدید به قتل می شوند. در بسیار از اوقات والدین کودک را برای ساکت کردن می ربایند و آنها را تحت شکنجه قرار می دهند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی