- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

جوان عرب کیست و چرا توسط پ.ک.ک حذف شد؟

جوان ابراهیم، ​​با کد سازمانی جوان عرب، به کوهستان قندیل پیوست و مدتی در آنجا ماند و به عنوان محافظ در آنجا مشغول به کار شد.

وی از کردهای سوریه و نزدیک به جمیل باییک بود.

بعد از آغاز بحران در سوریه، جوان عرب نیز بعنوان یکی از کادرهای پ.ک.ک به شمال سوریه رفت و به عنوان مدیر آسایش انتصاب شد.

وی به دستور رهبری پ.ک.ک فعالیتهای امنیتی وسیعی بر علیه احزاب و افراد منتقد پ.ک.ک انجام داد. بسیاری از فعالین سیاسی و منقدین سیاست های پ.ک.ک در شمال سوریه با دستور جوان عرب دستگیر و زندانی شده و سرانجام بخشی از آنها کشته شدند.

جوان به چنان قدرتی رسیده بود که حتی از دستورات YPG و اداره خودگردان نیز پیروی نمی کرد.

این کادر پ.ک.ک در شمال سوریه به چنان قدرتی رسید که حتی به خطری برای خود پ.ک.ک تبدیل شده بود.

رهبری پ.ک.ک بە بهانەی جلساتی مهم و شرکت در دورەای آموزشی، جوان عرب را از شمال سوریه بە کوهستان قندیل کشاند. پس از اتمام دورەی سوری آموزشی اجازەی بازگشت بە وی دادە نشد.

سپس جوان عرب را برای مدتی در کوهستانهای گارە نگە داشتند و سرانجام در پاییز سال ۲۰۱۸ در یکی از محافل خصوصی رهبری این گروه گفتە بودند بە کسانی کە سراغ جوان عرب را می گیرند بگویید: «او هدف حملات هوایی ترکیە قرار گرفتە و زندە نیست.»

سؤالی که برای افکار عمومی بوجود آمد اینکه کە اگر جوان عرب در حملات هوایی ترکیە کشتە شدەاست چرا پ.ک.ک هیچوقت کشته شدن این کادر برجستەی خود کە سالها مدیر آسایش اداره خودگردان بود را رسما اعلام نکرد؟

پ.ک.ک از کشتن کادر خود ناگزیر بود، چرا که رهبری پ.ک.ک با اینکار هدفش این بودە است کە آرشیوی از جنایتهای خود در شمال سوریه کە بە وسیلەی جوان عرب انجام دادە بود، را با کشتن وی از بین ببرد.