سایز متن   /

تهدیدهای بزرگی ساکنان مناطق تحت کنترل عناصر پ.ک.ک در شمال شرق سوریه را نگران می‌کند، زیرا گروه تروریستی جوانین شورشگر (جوانان انقلابی) وابسته به پ.ک.ک به ربودن کودکان خردسال برای انتقال به قندیل ادامه می‌دهد.

.

گزارش‌ها تایید می‌کنند، این سازمان که بازوی رسمی پ.ک.ک در شمال سوریه است، کما کان به ربودن کودکان و انتقال آنها به اردوگاه‌هایی که هیچ‌کس از محل نگهداری آنها اطلاعی ندارد، ادامه می‌دهد، تلاش‌های خانواده‌ها برای یافتن کودکان ربوده شده نیز مثمر ثمر نبوده است.

آشتی تشی، روزنامه‌نگار کُرد در گفتگو با وب‌سایت تلویزیون سوریه گفت؛ عناصر پ.ک.ک تمام توافق‌های بین‌المللی امضا شده از توافقنامه سال ۲۰۱۵ YPG با ژنو کال (سازمان غیردولتی سوئیسی) گرفته تا توافقنامه سازمان ملل متحد که در سال ۲۰۱۹ توسط مظلوم کوبانی امضا شد را نادیده می گیرد.

.

ترس والدین از ربوده شدن کودکان

خانواده‌های کرد در مناطق تحت کنترل پ.ک.ک از ترس ربوده شدن کودکان، دختران خود را به مدرسه نمی فرستند. آنها از ترس ربوده شدن کودکان و سوء استفاده از سن کم و ترغیب آنها به ترک خانه و پیوستن به گروه بدون اطلاع خانواده با ادعای فرار از ظلم والدین، کودکان خود را از نعمت تحصیل محروم می کنند.

تیشی با اشاره به اینکه بسیاری از کودکان امید خود را برای بازگشت به آغوش گرم خانواده از دست داده اند و در کوه های قندیل یا منطقه شنگال در عراق و یا در کمپ های پ.ک.ک دور از مناطق خود هستند، افزود: برخورد نیروهای امنیتی با رسانه هایی که برای پوشش تحصن خانواده های ربوده شدگان در شهر قامشلو آمده بودند را دیدیم. به بهانه های واهی برای مدت کوتاهی هم که شده خیلی از خبرنگاران از جمله خبرنگاران رووداو، العربیه و شبکه الحدث را بازداشت کردند.

.

ربودن کودکان، سیاست سیستماتیک پ.ک.ک است

فواد علیکو یکی از اعضای انجمن میهنی کردهای سوریه، استخدام کودکان زیر سن قانونی را سیاست سیستماتیکی پ.ک.ک توصیف کرد و به تلویزیون سوریه توضیح داد که وقتی عناصر پ.ک.ک سال ۲۰۱۲ کنترل اوضاع در شمال شرق سوریه را در دست گرفت، شروع به اجرای این سیاست کرد و هنوز متوقف نشده است. علیکو در ادامه افزود؛ بسیاری از خانواده ها از ترس جان خود، ربودن فرزندان خود را اعلام نمی کنند.

ابراهیم برو، یکی از اعضای دفتر روابط خارجی ENKS نیز به تلویزیون سوریه گفت؛ پدیده ربودن خردسالان و انتقال آنها به کمپ های پ.ک.ک “جدید نیست و این شیوه از سال ۱۹۸۴ ادامه داشته است.

حسین چلبی، حقوقدان و نویسنده کُرد، در گفتگو با تلویزیون سوریه تأیید کرد که ربودن و استخدام کودکان رویکردی است که پ.ک.ک از زمان تأسیس آن دنبال کرده است. اما صحبت در مورد آن مشکل بود، زیرا والدین کودکان از سرکوب شدن توسط گروه می ترسیدند. به همین دلیل از آمار رسمی کودکان ربوده شده اطلاع دقیقی در دست نیست.

.

از لحاظ قانونی، به کارگیری کودکان، جنایت است

حسین چلبی، حقوقدان کُرد اظهار داشت: به کارگیری کودکان یک «جنایت ترکیبی» است که شامل جنایاتی از قبیل «قاچاق انسان، ربودن کودکان و محروم کردن آنها از تحصیل، به کارگیری اجباری آنها، درگیر کردن آنها در جنگ ها، باعث مرگ آنها شدن» می شود.

چلبی، سهولت استفاده از کودکان و کنترل راحت آنها را دلیل اصلی به کارگیری کودکان توسط گروه تروریستی پ.ک.ک عنوان کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی