سایز متن   /

عضو شورای رهبری گروه تروریستی پ.ک.ک در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تحرکات خطرناک پیشمرگه های بارزانی از وقوع جنگ داخلی کردها ابراز نگرانی کرد.

.

به گزارش کوردپاریز، مراد کاراییلان، عضو شورای رهبری گروه تروریستی پ.ک.ک که در بهترین و امن ترین نقاط قندیل و با بیشترین امکانات ممکن به سر می برد و هر از چند گاهی به عنوان یک شو من در مقابل دوربین حاضر می شود، این بار نیز با حضور در مقابل دوربین از تحرکات اخیر پیشمرگه های بارزانی سخن راند و تاکید کرد که این تحرکات ممکن است به جنگ داخلی کردها بیانجامد.

.

وی در این برنامه همچنین گفت: طوری برنامه چیده اند که در هر صورت پیشمرگه ها با نیروهای پ.ک.ک وارد یک جنگ داخلی شوند.

.

کاراییلان در ادامه با اشاره به تنش های اخیر که منجر به کشته شدن ۵ پیشمرگه بارزانی شد، گفت: نیروهای بارزانی طوری وانمود می کنند که انگار کاری قانونی کرده اند، در حالیکه بیش از ۲۵ سال است که پیشمرگه به این منطقه وارد نشده بود. وی همچنین گفت: آنها اگر به دنبال کار قانونی بودند می توانستند ما را از آمدنشان مطلع سازند یا حتی می توانستند با ۲ الی ۳ خودرو بیایند. مگر ١٠٠ خودرو زرهی جنگی بیایند چقدر می‌تواند صحیح باشد؟ ما برای رفتن از یک تپه به تپه دیگر، یا از مکانی دیگر نیازمند کسب اجازه‌ی کسی نیستیم.

.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ترکیه در جنگ با آنها درمانده است گفت: اکنون دولت ترکیه به کردهای خائن (بارزانی ها) پناه برده است. آنها برای شناسایی تونل ها گاهی از سگ استفاده می کنند و گاهی نیز از پیشمرگه ها یعنی کوردها را به جای سگ مورد استفاده قرار می‌دهند.

.

این سرکرده پ.ک.ک در ادامه گفت: من شنیده‌ام و اطلاع دارم که خلوصی آکار به گردانندگان پ.د.ک گفته است،’لازم است پیمشرگه هم در جنگ شرکت کند.”

.

وی همچنین مدعی شد که چند ماه پیش اردوغان به آنها پیشنهاد داده که در داخل ترکیه شما اعلام آتش بس کنید اما در مناطق دیگر کردنشین هر چه خواستید می‌توانید انجام بدهید ما به شما کاری نداریم.

.

مراد کاراییلان در پایان با اشاره به اینکه در متینا شرایط خطرناکی وجود دارد، تاکید کرد که اگر پیشمرگه ها یک بار دیگر به منطقه نیروهای ما بروند قطعا ما با آنها برخورد می کنیم

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی