- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

نچیروان بارزانی: به پ.ک.ک، هشدار می دهیم نیروهای خود را از اقلیم کردستان خارج کند

رئیس اقلیم کردستان، اعلام کرد که ضمن محکوم کردن حمله پ.ک.ک، به نیروهای پیشمرگ اقلیم، به پ.ک.ک، ‌هشدار می دهد نیروهای خودرا از خاک اقلیم خارج کرده و موجب بی ثباتی و ناامنی در اقلیم نشود.

.

به گزارش کوردپاریز به نقل از شبکه تلویزیونی روداو، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در بیانیه ای اعلام کرد: حمله عناصر پ.ک.ک به نیروهای پیشمرگ اقلیم در منطقه متینا واقع در آمیدی را که موجب جان باختن ۵  پیشمرگ و مجروح شدن تعدادی دیگر شده است را محکوم می کنیم.

.

وی در ادامه آورده: لازم است حد و مرزی  برای این گونه اقدامات پ.ک.ک، در قبال اقلیم، تعیین شده و این رفتارها به هیچ عنوان نمی تواند ادامه داشته باشد که بدون هیچ توجیهی سه دهه است در اقلیم انجام داده و موجب مصیبت مداوم برای مردم و ممانعت از عمران و آبادانی صدها روستای اقلیم شده است.

.

بارزانی تاکید کرده: دوباره هشدار می دهیم که پ.ک.ک نباید بیش از این موجب بروز معضل و بی ثباتی شده و باید نیروهای خود را از اقلیم کردستان خارج کرده و به ساختار و حاکمیت و مرزهای اقلیم، احترام بگذارد و اقلیم را تبدیل به پایگاهی برای حمله به کشورهای همسایه و برهم زدن امنیت و ثبات نکند و دولت مرکزی عراق نیز باید وظیفه و مسئولیت خود را در این مورد انجام دهد.