سایز متن   /

رئیس اقلیم کردستان، اعلام کرد که ضمن محکوم کردن حمله پ.ک.ک، به نیروهای پیشمرگ اقلیم، به پ.ک.ک، ‌هشدار می دهد نیروهای خودرا از خاک اقلیم خارج کرده و موجب بی ثباتی و ناامنی در اقلیم نشود.

.

به گزارش کوردپاریز به نقل از شبکه تلویزیونی روداو، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در بیانیه ای اعلام کرد: حمله عناصر پ.ک.ک به نیروهای پیشمرگ اقلیم در منطقه متینا واقع در آمیدی را که موجب جان باختن ۵  پیشمرگ و مجروح شدن تعدادی دیگر شده است را محکوم می کنیم.

.

وی در ادامه آورده: لازم است حد و مرزی  برای این گونه اقدامات پ.ک.ک، در قبال اقلیم، تعیین شده و این رفتارها به هیچ عنوان نمی تواند ادامه داشته باشد که بدون هیچ توجیهی سه دهه است در اقلیم انجام داده و موجب مصیبت مداوم برای مردم و ممانعت از عمران و آبادانی صدها روستای اقلیم شده است.

.

بارزانی تاکید کرده: دوباره هشدار می دهیم که پ.ک.ک نباید بیش از این موجب بروز معضل و بی ثباتی شده و باید نیروهای خود را از اقلیم کردستان خارج کرده و به ساختار و حاکمیت و مرزهای اقلیم، احترام بگذارد و اقلیم را تبدیل به پایگاهی برای حمله به کشورهای همسایه و برهم زدن امنیت و ثبات نکند و دولت مرکزی عراق نیز باید وظیفه و مسئولیت خود را در این مورد انجام دهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی