- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

اوجالان در مسیر بازگرداندن امپراطوری عثمانی به ترکیه!

به قلم: إدریس إسماعیل طروانشی

.

خواننده گرامی آنچه در اینجا می خوانید ساختگی و توهم تصور من نیست بلکه آن را از تفکر و فلسفه سرکرده پ.ک.ک، عبدالله اوجالان گرفته ایم. ما آن را برای بررسی و تجزیه و تحلیل در جلوی دیدگان شما قرار می دهیم.

.

با در نظر گرفتن بیش از چهل سال مبارزه مسلحانه پ.ک.ک با شعار تأسیس کشور بزرگ کردستان علیه دولت ترکیه، مردم ما بر اثر شعارهای پوچ اوجالان در این جنگ طولانی متحمل خسارات بی شماری شده اند.

.

رفتار این گروه و خصومت آن با همه جریانات کردی در مناطق کردنشین و تاختن به نمادهای کردی و استفاده از اسامی جعلی همچون «گریلا»  نشان می دهد که این گروه به هیچ وجه دغدغه کردی ندارد.

.

اوجالان در کتاب دفاعیات خود در مسیر راه حل دموکراتیک، مشخصاً در صفحه ۱۷۳ پس از سطر هفتم می نویسد:

«به همان اندازه که ما می خواهیم ترکیه را از خطرات بزرگ و پیش رو دور کنیم و نجات دهیم، می خواهیم ترکیه به قدرت و عظمت گذشته خود نیز بازگردد.»

.

سوالی که در اینجا مطرح می شود: تفاوت پروژه اوجالان با پروژه اردوغان چیست ؟؟

.

اگر هر دو آنها خواستار احیاء شکوه و عظمت امپراطوری عثمانی به ترکیه هستند، امپراطوری که چیزی جز کشتار و نابودی برای مردم نداشت، اگر هدف آنها یکی است پس چرا این همه خون های بی گناه کُرد و ترک را به زمین می ریزند؟

.

اوجالان، با اعتماد به نفس کامل و ایمان راسخ، خود و گروه خود را به عنوان ناجی ترکیه معرفی می کند که به ادعای وی مورد توطئه های مراکز قدرت های جهانی واقع شده است و اوجالان خود و گروه خود را عامل پشتیبانی و قدرت برای دولت ترکیه می داند.

.

اوجالان هدف از ایجاد زیرساخت ها و توانایی های نظامی گروهش برای مهار دشمنان ترکیه، محافظت از آنها و رفع خطرات پیرامون آنها را کتمان نمی کند. چرا که اوجالان بلافاصله پس از تأسیس دولت محلی اقلیم کردستان در سال ۱۹۹۲ اظهار داشت که این موجودیت مانند خنجری مسموم در کنار دولت ترکیه است. اوجالان علیه این موجودیت اعلام جنگ کرد و آن را ساخته و پرداخته قدرت های امپریالیستی عنوان کرد همان قدرت هایی که از آنها در شمال و شرق سوریه حمایت می کند.

.

علاوه بر این، اوجالان پس از دستگیری و در طی محاکمه، اعلام کرد که وی هنگامی که تنها در برابر ایجاد یک حکومت کردی در شمال عراق به تنهایی ایستاده بود، خدمات واضحی به ترکیه ارائه داده است و بر همین أساس پ.ک.ک هنوز هم با یک کشور مستقل کردی مخالف است.

.

من تعجب می کنم که برخی از ما معتقدیم که اوجالان و گروه وی یک پروژه کردی با هدف آزادی کردها است!

.

من تعجب می کنم که حقیقت را با چشم خود می بینیم و از ذکر آن پرهیز می کنیم !

.

من تعجب می کنم که ما مواضع خود را بر اساس منافع شخصی خود قرار می دهیم، نه بر اساس منافع کردها!