- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

فرزاد کمانگر؛ معلم تروریست و مجسمه شیشه ای پژاک

معلمی که قلم و خودکار و کتاب را به کنار نهاد و بمب و دینامیت و موارد منفجره دستش گرفت.

.

فرزاد کمانگر در تابستان ۱۳۸۵ در تهران دستگیر شد که به هنگام دستگیری وی و همدستانش، ۲۲ کیلوگرم مواد منفجره و ۵۷ عدد گلوله آر پی جی و ۳۰۰ نسخه پوستر رهبران گروه تروریستی پ.ک.ک و پژاک از ایشان کشف شد. انفجار دو بمب در ساختمان‌های فرمانداری و اداره بازرگانی کرمانشاه در سال ۱۳۸۵ و انفجار خط لوله گاز صادراتی ایران به ترکیه از جمله اقدامات تروریستی این گروه تشکیلاتی پژاک بود.

.

فرزاد کمانگر همراه با همدستانش در ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ به جرم عضویت در گروه تروریستی پژاک و اقدام مسلحانه علیه امنیت ملی، اعدام شد.

.

این تروریست که در پوشش معلمی فعالیت می کرد پس از دستگیری به اقدامات خود اعتراف کرده و در همان موقع به دلیل افشای گسترده اطلاعات، خشم سرکرده های پژاک را برانگیخته بود. حال چرا پژاک با این همه خشم و نفرت از فرزاد کمانگر، وی را نماد خیالی مقاومت قلمداد می کند، معلوم است. پژاک به دنبال راهی برای نفوذ در افکاری عمومی جامعه کردی است نه عاشق چشم و ابروی فرزاد کمانگر که همه پته های آنها را روی آب ریخت.

.

پس از دستگیری فرزاد کمانگر ، محموله ی بزرگی از کتابِ دفاع از خلق اوجالان (سرکرده دربند پ.ک.ک) در سنندج کشف شد که به اذعان خیلی از خانواده های عناصر دستگیر شده و نیز برخی از سرکرده های پژاک، این محموله توسط فرزاد لو داده شده بود، چرا که فقط فرزاد و فرهاد وکیلی از محل اختفای این کتاب ها اطلاع داشتند.

.

همچنین در همان سال فیلم مستندی که در آن فرزاد کمانگر محل اختفای مواد منفجره را بدون هیچگونه مقاومتی افشاء می کند و حتی باغبان باغِ فرهاد وکیلی را تحت فشار قرار می دهد تا محل دقیق اختفا را به ماموران نشان دهد، خشم سران پژاک را برانگیخته بود.

.

باز در همان سال، کشف تعداد قابل توجهی آر پی جی در سنندج که فقط فرزاد کمانگر و علی حیدریان از آن مطلع بودند، نیز بر اساس اطلاعات فرزاد صورت گرفت.

.

اما با وجود این همه افشاگری، پژاک نه تنها پاسخگوی افکار عمومی نیست، بلکه سکوت اختیار کرده که مبادا مجسمه ی شیشه ای فرزاد فرو بریزد و واقعیتِ پشت پرده عیان شود. آنها که برای فریب افکار عمومی، از فرزاد، اسطوره ای پوشالی و مجسمه ای شیشه ای ساختند و وی را نماد مقاومت عنوان کردند، آیا پاسخی هم برای این سوالات دارند؟ عده زیادی بر اساس اطلاعات فرزاد کمانگر دستگیر شدند، کُرد که به کُرد خیانت نمی کند، رفیق اگر سرش برود باید مقاومت کند، اما چرا فرزاد این بلا را سر رفقایش آورد؟