سایز متن   /

انجمن کوردپاریز بنا به رسالت حقوق بشری خود همواره بر این تلاش بوده که شهروندان کرد را نسبت به تروریسم پ.ک.ک و پژاک آگاه ساخته و بیش از پیش نسبت به ماهیت کردستیزی و اقدامات ضدبشری گروهک علیه شهروندان کُرد همچون قتل، ترور، کودک ربایی، اخاذی، باجگیری و ایجاد رعب و وحشت افشاگری نماید.

.

بنابراین انجمن سعی دارد از طریق گفتگو با خانواده های آسیب دیده از تروریسم پژاک چهره شیطانی این گروهک کردستیز را آشکارتر نماید.

.

فراز بهنورد نوجوان ۱۶ ساله سنندجی یکی از قربانیان گروهک تروریستی پژاک می باشد که زندگی اش تباه و خانواده اش تا ابد داغدار وی شدند.

.

حبیب الله بهنورد پدر این قربانی پژاک در گفتگو با کوردپاریز گفت: من کارمند بازنشسته هستم و دو فرزند پسر دارم که یکی قربانی پژاک شد. وی در ادامه گفت: فراز متاسفانه در مقطع دبیرستان به یکباره از درس زده شد و ترک تحصیل کرد. پسرم با مشاهده جوانان تحصیلکرده بیکار رغبتی به ادامه تحصیل نداشت و همیشه عنوان می کرد که با درس خواندن به جایی نمی رسم.

.

آقای بهنورد در ادامه با اشاره به رابطه خوب خود با فرزندش گفت: ما هیچ مشکلی با هم نداشتیم و رابطه اش با خانواده بسیار خوب بود ولی متاسفانه جوانی است و هزار سودا.

.

وی در رابطه با طریقه ملحق شدن پسرش به گروهک گفت: متاسفانه پسرم از طریق عوامل گروه به شدت فریفته شعارهای اغوا کننده آنها می شود و به امید یک آینده ای بهتر دل در گرو تبلیغات دروغین گروهک می بندد. بدین طریق که من و پسرم به قصد کار راهی عراق شده بودیم، پسرم در یک حرکت غافلگیرانه و با یک برنامه کاملا طراحی شده در عراق از من جدا شده و با به جا گذاشتن یک یادداشت برای همیشه از پیش من رفت.

.

پدر فراز بهنورد در پاسخ به اینکه آیا به دنبال پسرش رفت و یا اقدامی کرد گفت: من پس از رفتن پسرم شوکه شده بودم و بعد از اینکه فهمیدم به قندیل رفته به هیچ عنوان سراغش را نگرفتم. چرا که ما سالهاست این گروهک را می شناسیم و با تمام وجود رنج و مرارت هایی را که به خانواده ها تحمیل کرده، احساس می کنیم. من می دانستم رفتن به قندیل آب در هاون کوبیدن است و من همانجا در عراق که بودم قید پسرم را زدم و با چشمانی اشک آلود به ایران برگشتم.

.

وی در ادامه گفت: از روزی که رفت نه کسی زنگ زد و نه اطلاعی از وی داشتیم که تا بعد از گذشت ۵ سال رسانه های گروه خبر کشته شدن پسرم را به همراه یک ایرانی دیگر منتشر کرد که در تاریخ ۶ خرداد سال جاری بر اثر بمباران جنگنده های ترکیه در منطقه آسوس عراق کشته شده بودند.

.

آقای بهنورد سیاست ها جنگ افروزانه پژاک را به ضرر کردها دانست و عنوان کرد: ضرری که این احزاب و گروه ها به مناطق کردنشین وارد کرده اند به این زودی دامن شهروندان را ول نمی کند. وی ادعای دفاع از حقوق کردها توسط پژاک را بی اساس خواند و گفت: این ادعاها مصرف سیاسی دارد و متاسفانه کردها ابزاری برای پیشبرد قدرت ها در منطقه شده اند.

.

وی در پایان با توصیه به خانواده ها گفت: پسرم با یک تصیم کودکانه و در غفلت من زندگی خود را تباه و ما را تا ابد داغدار کرد. لذا خواهش می کنم خانواده ها مخصوصا کسانی که در روستاها و نزدیک به مقرهای این گروهک هستند از فرزندان خود مراقبت کنند و از خطرات و واقعیت های قندیل آنها را آگاه سازند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی