- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

کاهش ۸۳ درصدی در تعداد عناصر مسلح گروهک تروریستی پ.ک.ک

سلیمان سویلو وزیر کشورترکیه اظهار داشت که طی ۴ ماه گذشته، در تعداد تروریستهای مسلح سازمان تروریستی پ.ک.ک. در داخل ترکیه، به میزان ۸۳ درصد کاهش قید شده است.

سویلو در “جلسه آموزش و هماهنگی روسای واحد ریاست عملیات ویژه” که در آنکارا برگزار گردید، شرکت کرد.

وی ضمن ابراز اینکه همه کشورهای غربی پ.ک.ک. را به عنوان یک تومور خوش خیم معرفی میکنند در صورتی که این سازمان تروریستی، توموری بدخیم میباشد، گفت: “یک سازمان تروریستی که قتل عام می‌کند، تجارت مواد مخدر انجام می‌دهد، انسانهای مظلوم و غیرمسلح را بیرحمانه می‌کشد، انسانها را ربوده و شکنجه می‌دهد، می‌باشد. حمایتی که از آنها میشود، محدود به تریلی های پر از اسلحه نیست. کمپینهای تبلیغاتی در سطح بین المللی  نیز از سوی کشورهای غربی به شکلی قوی انجام میشود.”

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه اظهار داشت: “طی ۴ سال اخیر تعداد تروریستهای مسلح در داخل ترکیه به میزان ۸۳ درصد کاهش یافته است و به زیر ۳۰۰ رسیده است. الحاق به سازمان تروریستی در کمترین سطح تاریخ میباشد. میزان فرار از سازمان تروریستی نیز برعکس، به بالاترین حد تاریخ رسیده است. به سازمان تروریستی پ.ک.ک. که رقم الحاق سالانه ۵ هزار و ۵۵۸ تن را داشت، سال ۲۰۱۹ تنها ۱۳۲ تن ملحق شده اند. این تعداد در سال ۲۰۲۰ به ۵۳ کاهش یافته است. این تعداد از داخل کشور طی سال ۲۰۲۱، تنها ۲ تن میباشد.»