سایز متن   /

کوردپاریز/ گروهک تروریستی پ.ک.ک در اقدامی قابل تامل با انتشار تصویر یک کودک، مدعی شده است که وی در پی حملات جنگنده های ترکیه در ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۰ در شمال عراق کشته شده است.

این در حالی است که بسیاری از این کودکان پس از ربوده شدن به دنبال فرار هستند تا خود را از جهنم قندیل برهانند. اما متاسفانه این اقدام به قیمت جان آنها تمام می شود.

شکست پ.ک.ک در اقناع افکار عمومی کردها، آنها را بر ادامه سیاست کودک ربایی و استفاده از آنها به عنوان کودک سرباز مصمم‌تر کرده است.

هر چند امروزه بسیاری از گروه‌های بین‌المللی شناخته شده به عنوان گروههای تروریستی، رویکرد خود را در استفاده از کودکان تغییر داده‌اند. اما هنوز پ.ک.ک کودکان را به عنوان سربازان جنگی و اولین قربانیان خود انتخاب می‌کنند.

این در حالی است که کنوانسیون‌های مختلف بین‌المللی، استفاده از کودکان و نوجوانان را در میادین جنگی ممنوع کرده است.

از آنجا که کودکان خیلی راحت تحت تاثیر قرار می‌گیرند به راحتی هم در دام پ.ک.ک گرفتار می‌شوند. برای نمونه در راه مدرسه دزدیده می‌شوند. یا آنها را فریب می‌دهند. یا خانواده مستأصل از فقر را راضی می‌کنند که فرزندان را با مبلغی ناچیز در اختیار آنها قرار دهند.

از سوی دیگر پ.ک.ک با قربانی کردن کودکان به راحتی می‌توانند به اهداف خود برسند. چرا که کودکان نسبت به بزرگسالان برداشت کمتری از فاجعه در میادین جنگی دارند و به عبارتی دیگر جسورتر هستند. گاهی کارهای خطرناکی را انجام می‌دهند که بزرگسالان حاضر به انجام آن نیستند. جاسوسی می‌کنند، یا مواد منفجره را براحتی حمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

کشته شدن یک کودک سرباز دیگر در یکی از مقرهای پ.ک.ک

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی