سایز متن   /

وزارت دادگستری آمریکا در گزارش مربوط به دستگیری یک عضو ی.پ.گ در پرونده حمله به ساختمان مجلس فلوریدا با ذکر عبارت «ی.پ.گ زیرشاخه پ.ک.ک» رابطه میان این دو گروه تروریستی را پذیرفت.

به گزارش کوردپاریز، وزارت دادگستری ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دنیل باکر در شهر تالاهاسی ایالت فلوریدای آمریکا به جرم « برقراری تماس با محتوای تهدید برای آدم ربایی و جراحت بین ایالات» دستگیر شد.

به این ترتیب وزارت دادگستری آمریکا، با به کاربردن عبارت «زیر شاخه گروه تروریستی پ.ک.ک» برای ی.پ.گ در پرونده حمله به ساختمان مجلس ایالت فلوریدا رابطه میان این دو گروه را پذیرفته است.

براساس این گزارش، باکر روز یکشنبه ۱۰ ژانویه در حملاتی که به ساختمان مجلس در ایالت فلوریدا مشارکت داشته و این شخص با مسلح کردن سایر افراد آنها را به آمدن به این مکان تشویق کرده است.

باکر سال ۲۰۱۷ در سوریه به عضویت ی.پ.گ درآمده و در حساب‌های کاربری وی در رسانه‌های اجتماعی مشخص شده است که در دوره آموزش تک تیراندازی شرکت کرده و در برخی از فیلم‌های مستند دیده شده است.

وزارت دادگستری آمریکا به صورت رسمی وجود ارتباط میان ی.پ.گ و پ.ک.ک را پذیرفته و عبارت «ی.پ.گ، زیر شاخه پ.ک.ک که از سوی دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته شده، است» به کار رفته است.

شایان ذکر است، پیشتر آمریکا جهت پیشبرد اهداف خود در سوریه و نیز استفاده ابزاری از نیروهای پ.ک.ک، از درج نام ی.پ.گ تحت عنوان یکی از شاخه های پ.ک.ک طفره می رفت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی