سایز متن   /

دولت ترکیه گزارشی از تعداد عناصری که در طی سال ۲۰۲۰ از صفوف تروریست های پ.ک.ک فرار و تسلیم مقامات ترکیه شده ان ، منتشر کرد. این گزارش حاکی است که ۳۲۱ عضو به مقامات ترکیه تسلیم شده اند، در حالی که رسانه های پ.ک.ک در این باره لال شده اند.

وزارت کشور ترکیه با انتشار گزارشی فاش کرد که انشقاق، جدایی و فرار از صفوف پ.ک.ک مداوم و مستمر است و حتی موارد تسلیم شدن به مرور زمان افزایش می یابد و تعداد فراریان از صفوف پ.ک.ک فقط در سال ۲۰۲۰ به ۳۲۱ نفر می رسد!

وزارت کشور ترکیه اظهار داشت که این تسلیم شدن ها یا از طریق اقناع و ارتباط با خانواده های آنها صورت گرفته و یا اعضا از صفوف سازمان فرار کرده و به مقامات ترکیه تسلیم شده اند.

این گزارش شامل تعداد کسانی بود که از سال ۲۰۱۶ تا پایان سال ۲۰۲۰ به صفوف پ.ک.ک پیوسته یا این گروه را ترک و از آن فرار کرده اند.

این گزارش به شرح زیر است:

.

انشقاق و جدایی صفوف پ.ک.ک:

در سال ۲۰۱۶ تعداد اعضایی که فرار کردند ۷۹ نفر بود.

در سال ۲۰۱۷ ، ۱۰۵ عضو از آن خارج شدند.

در سال ۲۰۱۸ تعداد فراریها به ۱۶۵ نفر رسید.

در سال ۲۰۱۹ تعداد جدایی ها به ۲۷۳ نفر رسید.

در سال ۲۰۲۰ تعداد اعضای فراری به ۳۲۱ نفر رسید.

.

عضویت در سازمان:

در سال ۲۰۱۶ تعداد عناصر پیوسته به این سازمان به ۷۰۳ نفر رسید.

در سال ۲۰۱۷ تعداد اعضایی که به این سازمان پیوستند به ۱۶۱ نفر رسید.

در سال ۲۰۱۸ تعداد اعضا به ۱۳۶ نفر بود.

در سال ۲۰۱۹ تعداد اعضایی که به این گروه پیوستند به ۱۰۸ نفر رسید.

.

فعالیت های پ.ک.ک براساس گزارش های ترکیه:

در سال ۲۰۲۰، سازمان تروریستی پ.ک.ک اعلام کرد که ۱۶۲۶ عملیات در ترکیه از جمله، آتش زدن مقرها، انبارها، منازل، موسسات و مدارس را هدف قرار داده است. ولی وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که سازمان های پ.ک.ک برای نشان دادن بقای خود، عملیات های متوهمانه و جعلی را که مربوط به آنها نیست، اتخاذ کرده اند.

وزارت همچنین در گزارش خود تصریح کرد که تعداد افرادی که سالانه به این گروه می پیوندند کاهش یافته است و آنها “عملیاتی را که اجرا نشده اند” را به خود اختصاص داده اند.

بررسی دقیق نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات تروریستی نشان داد که در وهله اول ۸۲۹ حادثه أصلا رخ نداده است و ۴۰۳ نفر دیگر هیچ ارتباطی با این گروه ندارد، در حالی که گروه فقط ۲۵ عملیات را انجام داده است و ۵ مورد دیگر مربوط به آن است.

در این بیانیه افزوده شد که ۴۷ نفر از ۴۹ مظنون درگیر در ساختار جوانان سازمان تروریستی پ.ک.ک دستگیر شدند که ۱۷ نفر از آنها تا زمان تحقیقات در بازداشت به سر می برند.

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه اخیرا با انتشار توییتی از طریق توئیتر گفت: میزان پیوستن به پ.ک.ک در سال ۲۰۲۰ به کمترین میزان آن از زمان آغاز فعالیت گروه در سال ۱۹۸۴ است.

این گزارش می افزاید که نیروهای امنیتی ترکیه از سال ۲۰۱۶ موفق به خنثی سازی ۷۹۰۱ عنصر پ.ک.ک شده اند که ۳ هزار و ۳۲۷ نفر از آنها در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند، ۲۷۰۷ نفر دستگیر شدند، ۸۴۳ نفر از طریق روش های اقناع تسلیم شدند و ۱۸۶۲ نیز در هنگام درگیری تسلیم شدند!

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی