سایز متن   /

 سعود ملا رهبر انجمن میهنی کردهای سوریه اعلام کرد این شورا بدون بازگشت نیروی پیشمرگ روژ به کردستان سوریه، هیچ توافقی را با PYD امضا نخواهد کرد.

به گزارش کوردپاریز، سعود ملا رهبر انجمن میهنی کردهای سوریه (ENKS) اعلام کرد شرط حصول توافق با PYD، بازگشت نیروهای پیشمرگ روژ به کردستان سوریه است.

سعود ملا به K24 گفت مسأله پیشمرگ روژ برای ENKS مسأله ای اساسی است و این نیروها باید در کردستان سوریه و در مناطق کردنشین حضور داشته باشند.

سعود ملا که همراه با کمیته رهبری ENKS و هیأت مذاکره کننده این شورا به اربیل سفر کرده است، درباره اهداف این سفر گفت برای آگاه کردن مقامات کردستان عراق از روند مذاکرات اتحاد و وضعیت کردستان سوریه و درخواست همکاری از آنها این سفر برنامه ریزی شده است.

رهبر ENKS درباره روند مذاکرات اتحاد کردهای سوریه نیز گفت: «تا کنون قدم های مثبتی برداشته شده و درباره مسائل بسیاری توافق به دست آمده است. ما از روز نخست اعلام کرده ایم همه مسائل باید به صورت واحد دیده شود. به عبارت دیگر، اگر بر سر مسائلی توافق شد و در مسائلی توافق به دست نیامد، ما توافق را امضا نمی کنیم. اصل این است که ما شریک باشیم، نه طرف های مقابل. ما باید در تصمیم گیری شریک باشیم.»

ملا درباره موضع آمریکا نیز گفت: «ما امیدواریم آمریکا نقش خود را ایفا کند و موضع مثبتی در قبال کردها و مسائل آنان اتخاذ کند و همچنین به ما کمک کند از این مرحله عبور کنیم.»

رهبر ENKS دربارۀ نقش مسائل نظامی در مذاکرات اتحاد کردهای سوریه نیز تصریح کرد: «بند مربوط به نیروهای پیشمرگ بند ویژه ای است و باید یک کمیته نظامی ویژه تأسیس کنیم که بررسی کند نیروهای پیشمرگ چگونه به کشور باز گردند و چگونه استقرار یابند. از نظر ENKS این یک موضوع اساسی است، پیشمرگ روژ باید در کردستان سوریه و در مناطق کردنشین حضور داشته باشد، نه در مناطق عرب نشین.»

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی