- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

اقلیم کردستان: اقدام خرابکارانه عناصر پ.ک.ک، خنثی شد

عناصر مسلح پ.ک.ک صبح روز سه شنبه، ۲ دی ۱۳۹۹، با قرار دادن مواد منفجره روی پل جمانکی برای منفجر کردن آن، در پی گسترش ترس، اضطراب، وحشت و ایجاد فضای بی ثباتی، در منطقه جمانکی بودند.

کوردپاریز/ منابعی محلی اقلیم کردستان گزارش دادند که صبح دیروز ۳ خودرو پ.ک.ک از روی پل «داکری» که  به پل «بارمینکی» معروف است عبور کرده و مواد منفجره را پس از عبور، روی پل قرار دادند.

این منابع گزارش داده اند که پل دوکری در ۲ کیلومتری شمال منطقه جمانکی واقع شده است و پل ارتباطی حدود ۵۰ روستای منطقه است که آن را به منطقه جمانکی متصل می کند و شایان ذکر است که تردد بر روی این پل به صورت منظم و مکرر توسط مردم آن مناطق انجام می شود.

روشن است که عناصر مسلح پ.ک.ک برای قطع تردد شهروندان، این مواد منفجره را روی پل قرار دادند تا بتوانند منطقه را طبق خواسته های خود به دست بگیرند. با این وجود نیروهای پیشمرگه کردستان به سرعت آنها را خنثی کرده و جاده را پس از پاکسازی، باز کردند.

منابع محلی اقلیم کردستان خاطر نشان ساختند که عناصر پ.ک.ک برای اولین بار نیست که چنین اقدامات خرابکارانه و تروریستی را علیه شهروندان کُرد، به ویژه در منطقه جمانکی انجام می دهند. در چهارم ماه جاری، شبه نظامیان پ.ک.ک مواد منفجره را بر سر راه پیشمرگه [1]ها کاشتند که پس از منفجر شدن این مواد منفجره به سمت نیروهای پیشمرگه شلیک کردند که منجر به جان باختن یکی از اعضای پیشمرگه و زخمی شدن شدید سه نفر دیگر شد. سپس شبه نظامیان پ.ک.ک به پلیس نفت و گاز در منطقه جومانکی حمله کردند و آخرین اقدامات خرابکارانه و حملات آن در چهاردهم این ماه بود که به نیروهای ایست بازرسی حمله کرده که منجر به جان باختن یک پیشمرگه دیگر شد.

.

بیشتر بخوانید:

حمله عناصر پ.ک.ک به نیروهای پیشمرگه در اقلیم کردستان [1]

پ.ک.ک لوله تفنگ خود را به سمت پیشمرگه چرخانده است [2]

.

بنابر این گزارش، در ماه های اخیر سرعت تحریکات پ.ک.ک علیه حکومت و شهروندان اقلیم بالا گرفته و این وضعیت عصبانیت و نارضایتی شهروندان اقلیم کردستان و افکار عمومی را در پی داشته است که شهروندان را بر آن داشته تا خواستار توقف اقدامات خرابکارانه پ.ک.ک باشند. همچنین از پ.ک.ک خواسته اند تا اقلیم کردستان را ترک کرده و جنگ خود را به جغرافیای اصلی خود (ترکیه) منتقل کند و اوضاع را از این، پیچیده و دشوارتر نکند.