سایز متن   /

عثمان اوجالان در اظهاراتی حمایت خود را از تمامیت ارضی ترکیه اعلام و از اقدامات HDP در این کشور انتقاد کرد.

به گزارش کوردپاریز، عثمان اوجالان، برادر عبدالله اوجالان در اظهاراتی با اشاره به مصاحبه جنجالی خود با تلویزیون دولتی TRT ترکیه در سال ۲۰۱۹ عنوان کرد: «درخواست مصاحبه از تلویزیون TRT آمده بود. ارتباط من با رسانه ترکیه هر زمانی مثبت بوده است. اگر کانال دیگری هم پیشنهاد داده بود باز هم قبول می کردم. این پیشنهاد از طرف مسئول دولتی نبوده است. در خصوص این که در اخبار نیز برخی ها صدور بولتن قرمز علیه من را مطرح کرده بودند باید اعلام کنم که علیه بنده بولتن قرمزی صادر نشده است. این مسئله در طول زمان از بین رفته است. مدتی قبل نیز با یکی از مشاوران رئیس جمهور ترکیه دیدار داشتیم. یک دیدار طولانی بود. در خصوص تحولات اخیر به خصوص مسئله پ.ک.ک گفتگو کردیم».

به نوشته خبرگزاری T24 ترکیه، اوجالان در ادامه اظهارات خود در خصوص دیدار با مشاور رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: «این دیدار را به عنوان یک اقدام در راستای حل و فصل مسئله کردها و عادی سازی در این خصوص ارزیابی کردم. موضع من در خصوص اقدامات حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) یک موضع انتقادی است. از تمامیت ارضی ترکیه حمایت می کنم».

اوجالان در خصوص وضعیت زندان صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک سابق HDP نیز گفت: «زندانی بودن دمیرتاش مناسب نیست. اگر ترکیه از حقوق صحبت می کند دمیرتاش باید بیرون از زندان باشد».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی