سایز متن   /

رئیس جمهور ترکیه در دیدار با نخست وزیر عراق از توافق با وی در راستای افزایش همکاری های مشترک با عراق در مبارزه با پ.ک.ک خبر داد.

به گزارش کوردپاریز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از دیدار با مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق که به آنکارا سفر کرده است در مصاحبه مطبوعاتی مشترک شرکت کردند.

به نوشته خبرگزاری هابر۷، رئیس جمهور ترکیه در این دیدار با اشاره به تحولات اخیر در عراق عنوان کرد: «نخست وزیر عراق در این دوران بسیار سخت مسئولیت بسیار بزرگی برعهده دارد. در این دوران دشوار حمایت های ترکیه همواره در کنار آنان خواهد بود. در این دیدار نیز در خصوص مسائل منطقه ای و دوجانبه گفتگو کردیم. ترکیه در خصوص پاندمی کرونا، پشت سر گذاشتن مسائل سیاسی عراق و موضوعات امنیتی در کنار این کشور خواهد بود».

اردوغان در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «اهمیت حفظ اتحاد سیاسی، تمامیت ارضی و ثبات و امنیت عراق برای همگان مشهود است. در خصوص بازسازی کشور عراق نیز آماده ارائه هر گونه کمکی هستیم. ما بدون تمایز قائل شدن میان مردم عراق، تمام ملت این کشور اعم از عرب، ترکمن، کرد، شیعه و سنی را برادران خودمان می دانیم. با نخست وزیر عراق در خصوص تداوم مبارزه با سه دشمن مشترک، یعنی داعش – پ.ک.ک و جماعت گولن به توافق رسیده ایم. در این ارتباط همکاری و هماهنگی های میان ترکیه و عراق افزایش پیدا خواهد کرد. نه در آینده عراق، نه در آینده سوریه و نه در آینده ترکیه گروه های تجزیه طلب جایی ندارند. گروه های تروریستی با حملاتی که به شهروندان عادی ترتیب می دهند، چهره وحشی خود را نشان داده اند. یک بار دیگر نشان داده اند که به چه کسانی خدمت می کنند. تا زمانی که گروه های تروریستی در منطقه را تماماً نابود نکرده ایم آرام نخواهیم گرفت. از اقدامات صورت گرفته از سوی مقامات عراقی علیه پ.ک.ک استقبال می کنیم».

نخست وزیر عراق نیز در اظهارات خود تصریح کرد: «برای این که روابط تاریخی که با کشور ترکیه داریم را در ابعاد بزرگتری پیش ببریم به اینجا آمده ام. من برای توسعه روابط دو کشور و از میان برداشتن موانع در پیش روی توسعه روابط در اینجا حضور پیدا کرده ام. فرصت این را به دست آوردیم که بسیاری از موضوعات مشترک میان ترکیه و عراق را بررسی کنیم. امیدواریم در قالب احترام متقابل و بدون مداخله در امور داخلی یکدیگر بتوانیم در راستای تضمین منافع دو کشور و اقداماتی که در این خصوص نیاز است، گام برداریم».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی