- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

حمله مسرور بارزانی به پ.ک.ک طی گفتگو با نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه

جویل ریبرن، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه طی تماس تلفنی با نخست‌وزیر اقلیم کردستان، در رابطه با آخرین تحولات منطقه به بحث و گفتگو پرداخت و مسرور بارزانی در این گفتگو به شدت به پ.ک.ک حمله کرد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از باس نیوز، در این تماس تلفنی که دوشنبه ٢۴ آذرماه آنجام شد، طرفین بر تداوم مذاکرات در راستای گسترش آزادی و تعدد احزاب و مشارکت سیاسی در کردستان سوریه تاکید کردند و همچنین بر وجود و تداوم تهدیدات سازمان تروریستی داعش هم نظر و هم رای بودند.


از سوی دیگر نخست‌وزیر اقلیم کردستان با اشاره به حمله شب گذشته پ.ک.ک به نیروهای پیشمرگ در اقلیم کردستان، به شدت آن را محکوم و اعلام کرد، طی این مدت سه پیشمرگ اقلیم کردستان و یک کارمند شورای امنیت اقلیم کردستان در پی حمله نیروهای پ.ک.ک جان باخته اند.


مسرور بارزانی همچنین یادآور شد :حملات پ.ک.ک به نیروی پیشمرگ و توطئه‌های این سازمان در به آشوب کشاندن اقلیم کردستان طی اعتراضات مسالمت آمیز اخیر و نفوذ در این اعتراضات، ثبات و امنیت اقلیم کردستان را هدف قرار داده است.


نخست‌وزیر اقلیم کردستان در بخش دیگری از این گفتگوی تلفنی افزود: “لازم است که نیروهای سوریه دموکراتیک (ه.س.د) خود را از سیطره و نفوذ پ.ک.ک رها سازند و به بهره بردن پ.ک.ک از کمک‌هایی که به ه.س.د می‌شود پایان داد.”