سایز متن   /

اختلافات اساسی و تنش های شدید میان حزب دمکرات کردستان و پ.ک.ک، دو طرف را در آستانه رویارویی مستقیم و یک جنگ مسلحانه قرار داده است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از پایگاه خبری الصباح الجدید، پ.ک.ک که کوه های قندیل در اقلیم کردستان را پناهگاهی برای خود قرار داده و از سال ۱۹۸۴ جنگ خونینی را علیه ترکیه آغاز کرده است، بارزانی ها را متهم به همکاری با ارتش ترکیه می کند و از طرف بارزانی ها هم معتقدند، عملیات های پ.ک.ک علیه ارتش ترکیه مشکلاتی را برای اقلیم ایجاد کرده است و ادامه حملات ترکیه به خاک اقلیم در نتیجه حضور پ.ک.ک است.

در آخرین تشدید تنش ها که وقوع یک جنگ داخلی را بیش از هر زمانی محتمل می دارد، حمله شبه نظامیان پ.ک.ک به نیروهای پیشمرگه در ایست بازرسی در استان دهوک بود که منجر به جان باختن یک پیشمرگه شد.

این حمله در روستای درشی واقع در منطقه آمیدی، شمال استان دهوک رخ داد و این آخرین حمله پس از حملات ماه گذشته عناصر پ.ک.ک به نیروهای پیشمرگه بود.

منابع حکومتی گفتند که این افسر از نیروهای زیروانی حزب دموکرات بود و قبلاً در بسیاری از نبردها علیه داعش شرکت کرده بود.

این در حالی است که یکی از سرکرده های پ.ک.ک اتهامات مطرح شده توسط حزب دموکرات را انکار کرد، وی اظهار داشت که ابتدا، نیروهای حزب دموکرات شروع به تیراندازی کردند.

این سرکرده پ.ک.ک گفت که حزب دموکرات نیروهای خود را سر تا پا مسلح و با تجهیزات سنگین وارد منطقه کرده است و این نشانه ای از تلاش های آنان برای برافروختن یک جنگ تمام عیار است.

وی تأکید کرد که همکاری و هماهنگی عالی اطلاعاتی، نظامی و امنیتی بین حزب دموکرات و ارتش ترکیه، نشان دهنده تسلیم خود، امنیت و تصمیمات سیاسی اقلیم به ترکیه است.

وی توضیح داد که حزب دموکرات ثروت و خاک اقلیم را به اردوغان و ترکیه واگذار کرده است و وجود بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نیروی ترک در داخل خاک اقلیم، احداث بیش از ۳۰ پایگاه نظامی، پادگان و یک ستاد امنیتی برای ارتش و اطلاعات ترکیه، این حزب و اقلیم را به اسارت ترکیه در آورده است.

از طرفی، حکومت اقلیم کردستان بارها از پ.ک.ک خواسته است تا برای جلوگیری از قرار گرفتن ساکنان و روستاییان در معرض بمباران ترکیه، مقرهای خود در اقلیم کردستان را تخلیه کند. چرا که وجود مقرهای پ.ک.ک در این مناطق، باعث شد صدها روستا تخلیه شده و مانع ارائه خدمات به دهها روستای دیگر شود.

به گفته دانا شیرکو، یکی از اعضای کمیته استانی در پارلمان کردستان، جنگ خونین ترکیه و پ.ک.ک تاکنون منجر به تخلیه حدود ۴۰۰ روستا در مرزهای استان های اربیل و دهوک شده است. وی همچنین تاکید کرد که اقلیم کردستان در پی بمباران مستمر جنگنده های ترکیه به بهانه حضور عناصر پ.ک.ک تاکنون خسارت های جانی و مالی زیادی را متحمل شده است که در آخرین مورد سه شهروند اقلیم در منطقه آمیدی استان دهوک در اثر بمباران جنگنده های ترکیه، جان باختند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی