سایز متن   /

وزیر کشور ترکیه در ادامه حملات اخیر حاکمیت سیاسی به رئیس مشترک سابق HDP این بار از صحن علنی پارلمان ترکیه دمیرتاش را “تروریست” خطاب کرد.

به گزارش کوردپاریز، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه با حضور در جلسه رسیدگی به بودجه ۲۰۲۱ ترکیه در پارلمان ترکیه با اشاره به مبارزه نیروهای امنیتی این کشور با پ.ک.ک در داخل مرزهای ترکیه گفت: «مبارزه با ترور مبارزه با امپریالیست است. ۵۰ سال است که طرح ها و برنامه هایی را که برای این مملکت دارند مشاهده می کنیم. کاری که ما در مبارزه با ترور می کنیم تنها مبارزه با مقوله تروریسم نیست، مبارزه با امپریالیست و تمام شاخه های آن است. این یک مبارزه برای توسعه است. در مبارزه ۴۰ ساله با پ.ک.ک دیگر تنها به مبارزه مسلحانه اکتفا نمی کنیم. به این مسئله تک بعدی نگاه نمی کنیم. با حامیانی که پشت این گروه های تروریستی وجود دارد نیز مبارزه می کنیم. تنها ۳۲۰ تن وابسته به پ.ک.ک در داخل کشور باقی مانده اند. در حالی که در سال ۲۰۱۴ میزان عضویت از ترکیه در پ.ک.ک ۵ هزار و ۵۵۸ تن بود این رقم امسال به ۵۲ نفر رسیده است. با ۱۰ هزار خانواده اعضای پ.ک.ک دیدار می کنیم تنها در سال جاری ۳۲۰ عضو پ.ک.ک تسلیم نیروهای امنیتی ترکیه شده اند».

به نوشته روزنامه ملیت، وزیر کشور ترکیه در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «ما به تروریست، تروریست خواهیم گفت. حامیان ترور نیز تروریست هستند. همکاران تروریست ها و آن شهردارانی که فرزندان مردم را فریب داده و به کوه می فرستند نیز تروریست هستند. به رهبرشان در امرالی هم تروریست می گوییم به دمیرتاش هم تروریست می گوییم. به دوران کالکان و مراد قاراییلان هم تروریست می گوییم. هیچ نگران نباشید هر اتفاقی که در داخل کشور می افتد از آن باخبر هستیم. متنی که از قندیل نوشته شده و به دستتان داده شده است را می دانیم».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی