سایز متن   /

مرکز نمایندگی  PYD در اقلیم کردستان با انتشار بیانیه ای دستگیری عناصر وابسته به خود در تظاهرات اقلیم کردستان را غیر قابل قبول توصیف کرد.

به گزارش کوردپاریز، مرکز نمایندگی PYD در اقلیم کردستان با انتشار بیانیه ای در خصوص حوادث اخیر در اقلیم کردستان و موج گسترده تظاهرات در اقلیم کردستان عنوان کرد: «در این تظاهرات ها تعدادی قرارگاه و دیگر مراکز اداری تخریب شده است. در برخی تظاهرات ها دست به خشونت زده شده است و کردهای سوری متهم به استفاده از خشونت در این تظاهرات شده اند. با این بهانه بسیاری از کردهای کردستان سوریه دستگیر و بازداشت شده اند. دستگیری کردهای کردستان سوریه از سوی نیروهای اقلیم کردستان به هیچ عنوان قابل قبول نیست».

در ادامه این بیانیه آمده است: «درخواست حل مشکلات اقتصادی اقلیم کردستان یک درخواست مشروع مردم است. از مقامات اقلیم کردستان می خواهیم تا مطالبات مردم را برآورده کنند. استفاده از خشونت توسط نیروهای آسایش بحران های موجود را عمیق تر خواهد کرد. نباید به کردهای سوریه به عنوان مجرم نگاه شود.»

این در حالی است که “ریبین سلام” عضو ارشد حزب دمکرات کردستان، اخیرا در یک کنفرانس خبری، پ.ک.ک را به دست داشتن در به آتش کشیدن دفاتر احزاب و تحریک تظاهرکنندگان متهم کرده بود.

علی عونی عضو رهبری حزب دمکرات کردستان عراق نیز، با انتشار یادداشتی تحت عنوان “پ.ک.ک و به آتش کشاندن شهر”، نوشت: پ.ک.ک با به راه‌ انداختن جنگ خندق‌ها در شهرهای کردستان ترکیه، موجب ویران شدن شهرها و آوارگی بیش از نیم میلون کرد به کلان‌ شهرهای ترکیه شد. با این سیاست غلط تمام فرصت‌های ایجاد شده برای مساله کرد و آزادی در ترکیه را از بین برد. پ.ک.ک برای مخفی کردن شکست‌های خود دست به آشوبگری و ایجاد بحران در اقلیم کردستان زده است. آنچه امروز در اقلیم می‌گذرد در واقع ادامه جنگ شکست‌‌خورده‌ی خندق‌ها در کردستان ترکیه است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی