سایز متن   /

دکتر رناد منصور هشدار داد ممکن است حکمرانی در اقلیم کردستان پس از این نتواند با ایجاد شغل معترضان کرد را راضی کند و اعتراضات کنونی به طوفانی علیه حاکمیت تبدیل شود.

به گزارش کوردپاریز، اعتراضات یک هفته گذشته در اقلیم کردستان عراق که نزدیک به ۱۰ تن قربانی به همراه داشت همچنان در برخی شهرهای استان سلیمانیه برقرار است.

برخی کارشناسان علت اعتراضات اخیر را عدم پرداخت حقوق معوقه کارمندان و بیکاری جوانان عنوان کرده اند. با این حال، رناد منصور مسئول برنامه عراق در مؤسسه چتم هاوس لندن هشدار داد ممکن است ایجاد اشتغال دیگر نتواند معترضان را آرام کند و اعتراضات خود حاکمیت را هدف قرار دهد.

وی به بخش انگلیسی دویچه وله گفت بنابراین ممکن است احزاب حاکم در اقلیم کردستان نتوانند برای مثال، از طریق شعار استقلال طلبی و یا حمایت حزبی و ایجاد اشتغال معترضان را با خود همراه کنند. اینجاست که ممکن است توسل به زور علیه آن‌ها بیشتر شود.

زمکان علی پژوهشگر ارشد در مؤسسه مطالعات بین‌المللی و منطقه ای نیز ضمن تأیید اظهارات رناد منصور هشدار داد معترضان اقلیم کردستان در حال از دست دادن اعتماد به سیستم حکمرانی در اقلیم کردستان هستند. آن‌ها فاصله میان خود و نخبگان اقلیم کردستان را می‌بینند و از این مسأله بسیار عصبانی هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی