سایز متن   /

رییس «حرکت کردایه‌تی» در سوریه، گفت:مذاکرات میان ENKS و PYD متوقف شده و فکر نمی‌کنم ادامه پیدا کند؛ مسئله حضور آمریکا نیست، خود کُردها نمی‌توانند به توافق برسند.

به گزارش کوردپاریز، «حسن شیخو» سیاستمدار کهنه‌کار و منتقد کُردستان سوریه و رییس حرکت کردایه‌تی در سوریه (T.K.S) در اظهاراتی با اشاره به مبهم بودن آینده مذاکرات میان ENKS و PYD گفت: پیشتر هم اعلام کردم که امیدی به مذاکره و تفاهم میان این دو گروه را ندارم چرا که رهبران دو طرف شخصیت مستقلی ندارند که کاری به این بزرگی را برای مصالح مردم‌ خود به پیش ببرند.

وی ادامه داد: دو طرف جرات این را ندارند که به مردم بگویند در مذاکرات شکست خورده‌اند و نمی‌توانند به توافق برسند و مردم را ناامید کرده‌اند.

حسن شیخو تصریح کرد: تصمیم سیاسی در اختیار آن‌ها نیست و دستورات آن‌ها از آنکارا و قندیل صادر می‌شود و تابع رای مردمشان نیستند.

وی خاطرنشان کرد:همه دستورات از قندیل و اربیل صادر می‌شود و کُردهای سوریه نمی‌توانند سیاست مستقلی در حهت منافع خود در سوریه در پیش گیرند.

رئیس حرکت کردایه‌تی در سوریه (T.K.S) یادآور شد: مذاکرات متوقف شده و فکر نمی‌کنم ادامه پیدا کند. مسئله حضور آمریکا نیست، خود کُردها نمی‌توانند به توافق برسند.

حسن‌ شیخو افزود: سال ۱۹۹۸ وزیر امور خارجه آمریکا جلال طالبانی و مسعود بارزانی را به واشنگتن برد و میان آن‌ها توافقی امضاء کرد اما تا امروز شاهد دو حکومت در اقلیم کُردستان عراق هستیم. مشکل خود کُردها هستند که نمی‌توانند بر سر منافعشان به توافقی برسند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی