- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

تظاهرات سراسری در اقلیم کردستان؛ کشته شدن ۲ شهروند به دست نظامیان پارتی و اتحادیه میهنی

تظاهرات ضد حزبی و حکومتی شهروندان اقلیم کردستان از یک هفته پیش در شهرهای سلیمانیه، کرکوک، رانیه، قلادزه، کلار، سیدصادق و مناطق دیگری آغاز شده است. شهروندان نسبت به فقدان خدمات عمومی، فساد گسترده اداری و عدم پرداخت حقوق کارمندان نارضایتی خود را اعلام کرده‌اند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از وبسایت خبری شارپرس، در جریان تظاهرات شهروندان اقلیم کردستان در شهر کفری یک نفر و در چمچمال نیز یک نفر از سوی نظامیان احزاب (پارتی و یکیتی) به قتل رسیده‌اند.

رادیوی محلی «دَنگ» در کفری اعلام کرده است که «آسو سلمان قادر»، ٢٢ ساله از سوی نظامیان اتحادیه میهنی در مقابل دفتر این حزب هدف گلوله قرار گرفته و پس از انتقال به بیمارستان جانباخته است.

همچنین در بخش شارزور معترضان به دفاتر حزب دمکرات کردستان عراق حمله کردند. شهروندان خشمگین پس از آنکه پارتی اقدام به قتل «آدم یحیی»، ٢٨ ساله اهل چمچمال کرد به مقرهای این حزب در شهرهای دیگر حمله‌ور شدند.

خانواده و بستگان آدم یحیی با کنترل شعبه ١٩ پارتی در چمچمال خواستار تخلیه این مرکز شدند. آنان اعلام کرده‌اند که در صورت عدم تخلیه این مرکز از سوی این حزب، آنان به انتقام خون پسرشان نیروهای پارتی را هدف حمله قرار می‌دهند.

از شهر کلار هم خبر می‌رسد که یک نوجوان با گلوله نظامیان احزاب بشدت زخمی شده و تظاهرات اعتراضی در این بخش هم ادامه دارد.