سایز متن   /

شماری از مسئولان اقلیم کردستان درباره صحت اخبار منتشره مبنی بر خروج عناصر پ.ک.ک از شهر شنگال در استان نینوا براساس توافق عادی سازی اوضاع در این شهر تشکیک کردند. 

به گزارش کوردپاریز به نقل از العربی الجدید، با وجود تشکیک حزب دمکرات، ارتش عراق پنج شنبه گذشته از خروج کلیه افراد مسلح از این شهر خبر داد و به دنبال آن، تأمین امنیت داخل شهر به پلیس محلی واگذار شد و نیروهای پلیس فدرال و مرزبانی عراق نیز در خارج از این شهر استقرار یافتند.

قادر قاچاق مسئول حزب دمکرات کردستان در شنگال در این باره گفت: نیروهای پ.ک.ک از شهر شنگال خارج نشده اند. بلکه فقط سه مقر را ترک و با این اقدام تلاش کرده اند با فریب دیگران به آنها این گونه القا کنند که به طور کامل از این شهر عقب نشینی کرده اند.

قاچاق افزود: براساس توافق دولت مرکزی و اقلیم کردستان، همه نیروهای پ.ک.ک و حشد شعبی باید از این شهر خارج شوند و تا مسافت پنج کیلومتری آن از حضور نیروهای مذکور خالی باشد.

این مسئول حزب دمکرات همچنین خواستار مشارکت نمایندگانی از دولت اقلیم کردستان و سازمان ملل در زمینه اجرای این توافق و نظارت بر آن شد.

حیدر ششو فرمانده نیروهای ایزید خان وابسته به نیروهای پیشمرگ در این باره گفت: گروههای مسلح فقط از ساختمان های دولتی تحت اشغالشان خارج و عناصر آنها مخفی شده اند. اما سایر مقرهایشان در داخل شهر را در اختیار دارند.

ششو افزود: توافق شنگال و همه جزئیات آن که در آن عقب نشینی کامل گروههای مسلح آمده است، باید اجرا شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی