- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

فشار آمریکا بر اداره خودگردان برای برچیدن نمادهای مرتبط با پ.ک.ک

ایالات متحده آمریکا برای جلوگیری از نمایش تصاویر و نمادهای مرتبط با گروه تروریستی پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه، فشارها را به اداره خودگردان تشدید کرد.

کوردپاریز/ پایگاه خبری “عربی ۲۱” به نقل از منابع محلی با تایید این خبر، تاکید کرد که هدف از فشار آمریکا نزدیک کردن قسد با ترکیه از یک سو و قسد و مخالفان سوری از سوی دیگر است.

به گفته این منابع، اداره خودگردان تحت فشار آمریکا با صدور بخشنامه هایی از برافراشتن پرچم ها و نمادهای پ.ک.ک در شمال شرق سوریه جلوگیری به عمل آورده است.

محمود نوح، فعال سیاسی کُرد با اشاره به اینکه ایالات متحده بارها خواستار قطع رابطه بین اداره خودگردان و پ.ک.ک شده است، خاطرنشان ساخت که دولت ایالات متحده بارها به اداره خودگردان فشار آورده است تا از برافراشتن پرچم ها و نمادهای پ.ک.ک در مناطق تحت کنترل خود جلوگیری کند.

وی گفت که مقامات آمریکایی به اداره خودگردان در مورد پیامدهای منفی برافراشتن هرگونه نماد پ.ک.ک هشدار داده اند و توضیح داد که دولت آمریکا صریحاً گفته است؛ این اقدام ممکن است منجر به از دست رفتن مناطق کنترل اداره خودگردان شود.

این فعال سیاسی کُرد در پاسخ به این سوال که اداره خودگردان تا چه اندازه به این هشدارهای آمریکا پایبند است، گفت: اداره خودگردان از یک انشعاب داخلی رنج می برد، بین یک جریان قوی که مستقیما از پ.ک.ک دستور می گیرند و یک جریان شکننده دیگر به رهبری مظلوم کوبانی که تلاش می کند مسئله کردهای سوریه را از کوه های قندیل در شمال عراق جدا کند.

از این نظر، نوح معتقد است که با توجه به قدرت جریان همسو با پ.ک.ک، اداره خودگردان از این دستورالعمل ها پیروی نخواهد کرد.