- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

شهروندان انگلیس در صورت همکاری با YPG بازداشت می‌شوند

سخنگوی وزارت کشور انگلیس گفته است ممکن است شهروندان این کشور که به سوریه رفته و با کردهای سوریه همکاری می‌کنند بازداشت و محاکمه شوند.

به گزارش کوردپاریز، نیروهای کرد سوریه از سال ۲۰۱۴ در کنار سازماندهی نیروهای کردی اقدام به پذیرش شهروندان از کشورهای مختلف جهان کردند که خواهان مقابله با داعش در کنار کردها بودند.

صدها تن از شهروندان کشورهای غربی به نیروهای کرد پیوستند و در کنار نیروهای کرد سوریه با داعش مبارزه کردند. تعدادی از آن‌ها نیز در این راه جان خود را از دست دادند.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس که تعدادی از شهروندان این کشور همچنان در کنار نیروهای کرد سوریه با داعش و نیروهای تحت حمایت ترکیه در سوریه می جنگند، نسبت به همکاری آن‌ها با نیروهای کرد سوریه هشدار داده است.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس به نشریه مترو گفته است شهروندانی که وارد منازعات خارجی شده و از جمله با کردهای سوریه در مقابله با داعش همکاری کرده‌اند در صورت بازگشت به کشور بازداشت شده و مورد محاکمه قرار گیرند.

دان نیووی از جمله شهروندان انگلیسی است که سالهاست در کنار نیروهای کرد سوریه با داعش و نیروهای تحت حمایت ترکیه در سوریه مقابله کرده است. دولت انگلیس چند ماه پیش پدر دان را به اتهام کمک مالی به گروه‌های تروریستی بازداشت کرده بود. اتهام وی ارسال 150 پوند پول نقد برای دان در سوریه بود.

وی به نشریه مترو گفته است با اینکه از جنگ در سوریه خسته شده اما ترجیح می‌دهد همچنان در کنار نیروهای کرد سوریه با داعش و نیروهای تحت حمایت ترکیه مقابله کند تا اینکه به انگلیس باز گردد و بازداشت و محاکمه شود.