سایز متن   /

یک عضو کمیتە خارجی انجمن میهنی کردهای سوریە موسوم بە ENKS؛ دلیل توقف گفت وگوهای میان ENKS و PYD را دخالت‌ها و مانع‌تراشی‌های پ.ک.ک می‌داند.

بر اساس آخرین گزارش گروه بحران بین‌المللی، مظلوم کوبانی، فرماندە نیروهای سوریە دموکراتیک، در گفت وگو با گروه بحران بین‌المللی گفتە است بحث در مورد روابط پ.ک.ک با PYD بهانە بە دست ترکیە دادە کە بە کردستان سوریه حملە کند.

مظلوم کوبانی گفتە کە تسلط کادرهای پ.ک.ک بر فرآیند سیاسی کردستان سوریه بە مرور کاستە می‌شود.

در همین رابطە، ابراهیم برو، عضو کمیتە خارجی ENKS، اعلام کرد: ”این کە گفتە می‌شود کادرهای پ.ک.ک از فرآیند سیاسی کردستان سوریه کنار گذاشتە می‌شوند و ادارە خودگردان آمادە گفت وگو با ترکیە است در واقع عملی نمی‌شود و تسلط پ.ک.ک برای توافق ENKS و PYD نیز مانع ایجاد می‌کند، زیرا تاکنون پ.ک.ک تمام مراکز اصلی سیاسی و نظامی کردستان سوریه را تحت کنترل خود درآوردە است و در مناطق تحت کنترل قوای سوریە دموکراتیک هر روز مراسم‌هایی برای مناسبت‌‌های پ.ک.ک با برافراشتن پرچم‌هایی با عکس عبداللە اوجالان برگزار می‌شود، علاوە بر این کردستان سوریه بە محل درآمدی برای پ.ک.ک تبدیل شدە است”.

وی افزود: ”دخالت‌های پ.ک.ک باعث شدە کە گفت وگوهای ما با PYD در نقطەای بە بن‌بست برسد و همین دخالت‌ها بە قوای سوریە دموکراتیک اجازە نمی‌دهد کە با ترکیە نیز وارد گفت وگو شود”.

ابراهیم برو تصریح کرد: ”برکناری پ.ک.ک از فرآیند سیاسی اداره خودگردان سوریه در حال حاضر تنها حرف است و عملی نخواهد شد، زیرا در هنگام گفت وگوها می‌گویند پ.ک.ک در اینجا خون دادە است و برکناریش ممکن نیست و مسلم است کە تاکنون پ.ک.ک برای قوای سوریە دموکراتیک تصمیم‌گیری می‌کند و هر گفت وگو و توافقی کە میان ENKS و قوای سوریە دموکراتیک صورت گرفتە در واقع تحت فشار آمریکا بودە است”.

او گفت: ”پ.ک.ک مانع بزرگی بر سر راه حل مشکلات کردستان سوریه است و تا زمانی کە این گروه بر این مناطق تسلط داشتە باشد، وضعیت کردستان سوریه همچنان با مشکل روبەرو خواهد بود”.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی