سایز متن   /

پسر خوانده اوجالان، از خروج تدریجی نیروهای پ.ک.ک از سوریه خبر داد.

کوردپاریز/ مظلوم کوبانی، پسر خوانده اوجالان، در مصاحبه با گزارشگر گروه بحران بین المللی، مدعی شد؛ حضور نیروهای پ.ک.ک در سوریه، بر اساس یک ضرورت میدانی بوده و در این راستا هزاران شبه نظامی پ.ک.ک وارد سوریه شدند و جنگیدند که تعدادی از آنها کشته شدند، برخی منطقه را ترک کرده و شماری نیز ماندگار شدند.

کوبانی، از توافق در مورد خروج تدریجی نیروهای پ.ک.ک از سوریه خبر داد و گفت؛ دیگر به حمایت آنها نیازی ندارند، اگر چه برای خروج جدول زمانی تدوین نشده است، اما مراحل آن آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که مظلوم کوبانی خود از سرکرده های ارشد پ.ک.ک و سال ها در قندیل بوده است. این سرکرده پ.ک.ک که از نزدیک ترین کسان به اوجالان است به همراه گروه پس از بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ با توجه به فرصت بوجود آمده و نیز حضور داعش در مناطق کردنشین سوریه، از ضعف دولت مرکزی سوریه سوءاستفاده کرده و این مناطق را به اشغال خود در آوردند.


.

.

در ماه های اخیر اختلافات اساسی قندیل با اداره خودگردان سوریه مخصوصا اختلافات جمیل بایک با مظلوم کوبانی رسانه ای شده است. اخراج صبری اوک، عضو شورای رهبری پ.ک.ک از کردستان سوریه به دستور مظلوم کوبانی نیز در همین راستا صورت گرفت.

شایان ذکر است، قبلا کوردپاریز در یادداشتی از تمام تلاش های صبری اوک، مراد کارا ایلان، دوران کالکان برای متقاعد کردن و بازگرداندن مظلوم کوبانی به قندیل و پیروی از تصمیمات و دستور کار آن، خبر داده بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی