سایز متن   /

 یک عضو فراکسیون دولت قانون در مجلس عراق تأکید کرد هیأت های مذاکره کننده از سوی دولت مرکزی با اقلیم کردستان، کار بیهوده ای را دنبال می کنند. زیرا نفت اقلیم کردستان به دلیل مشکلاتی که از هفت سال پیش در اقلیم به وجود آمد و در سه سال اخیر با تأخیر در پرداخت حقوق کارمندان به اوج رسید، به مدت ۵۰ سال به ترکیه فروخته شده است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از المعلومه، “عالیه نصیف” در این باره گفت: حزب حاکم بر اقلیم کردستان هفت سال پیش، قراردادی را برای فروش نفت به ترکیه امضا و مبالغی را دریافت و به حسابهایی متعلق به خاندان حاکم در خارج از کشور واریز کرد و به دلیل این فاجعه، دیگر جز نفت قاچاق شده از طریق تانکرها، نفتی برای فروش وجود ندارد و در این میان، کارمندان که حقوق آنها به تعویق می افتد و مجبور به تحمل کسر اجباری حقوقشان شده اند بیش از همه از این قضیه متضرر شده اند. این در حالی است که دولت اقلیم کردستان به شهروندان دروغ می گوید و برای سرپوش گذاشتن بر فساد و غارت ثروت مردم، دولت مرکزی عراق را سرزنش می کند.

نصیف افزود: وقتی نفت اقلیم کردستان از هفت سال پیش به مدت ۵۰ سال به فروش رفته است رفتن هیأت هایی از دولت مرکزی به اربیل یا حضور هیأت های اقلیم کردستان در بغداد چه فایده ای دارد؟ آیا دولت بغداد تا این اندازه بی اطلاع یا ساده است یا اینکه از موضوع اطلاع دارد و مذاکرات مذکور، نمایشی برای فریب شهروندان عراق است؟

این عضو فراکسیون دولت قانون تصریح کرد: دولت عراق باید حقیقت را برای شهروندان روشن و موضعش را درباره اقدامات دولت اقلیم کردستان اعلام نماید و به مذاکراتی که پس از غارت اموال  و ثروت های مردم از سوی خاندان حاکم بر اقلیم کردستان، فاقد ارزش شده است، پایان دهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی