- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

وحشت پ.ک.ک از ورود سلاح های سنگین و خودروهای زرهی پارتی به مناطق تحت کنترل آنها

کوردپاریز/ باهوز اردال، از سرکرده های پ.ک.ک در اظهاراتی با اشاره به آمادگی پ.ک.ک برای مذاکره با پارتی پیرامون تنش های موجود از ورود پارتی با سلاح های سنگین به مناطق تحت کنترل پ.ک.ک به قصد جنگ خبر داد.

وی با اشاره به تحولات اخیر در اقلیم کردستان و تنش ها میان پارتی و پ.ک.ک عنوان کرد: «نیروهای گولان، وابسته به مسرور بارزانی به همراه نیروهای پیشمرگ روژ که توسط دولت ترکیه آموزش دیده اند به خطوط گارا و متینا اعزام شده اند که این موضوع دلیل برخوردهای نظامی بود. نیروهای پیشمرگ با تمام سلاح های سنگین، خودروهای زرهی و دوشکاهای خود در قالب یک عملیات نظامی خواستار ورود به منطقه شدند. این اقدام نیز زمینه ساز درگیری شد. ما خواستار جنگ نیستیم، همگان بدانند که مسئول این اتفاقات ما نیستیم. اگر شما با سلاح های سنگین و خودروهای زرهی وارد منطقه می شوید این بدین معنی است که برای جنگیدن آمده اید. تمایل پارتی برای جنگ زمینه ساز این درگیری بود».

اردال در ادامه اظهارات خود با اشاره به پیام های اخیری که از سوی احزاب سیاسی، تشکل ها و سازمان های مدنی مبنی بر حل و فصل مسائل با تکیه بر مذاکره و دیالوگ صورت گرفته است نیز تصریح کرد: «ما هر زمان برای آغاز دیالوگ آماده هستیم ولی این سوال را باید از پارتی هم پرسید. شما هم آماده مذاکره هستید؟ اگر آماده هستند همین فردا دور میز نشسته و برای تمام مسائل و مشکلاتمان راه حلی پیدا کنیم. به جای این همه هزینه نظامی بهتر نیست آن را خرج رفاه مردم کنید؟».