سایز متن   /

سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه در اظهاراتی با اشاره به موضوع انتقال قدرت در آمریکا، مسئله پ.ک.ک و جماعت گولن را مسئله امنیت ملی ترکیه معرفی کرده و بر تداوم پیگیری این مسئله در دوران حاکمیت جدید آمریکا تأکید کرد.

به گزارش کوردپاریز، ابراهیم کالین، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه در اظهاراتی با اشاره به موضوع انتقال قدرت در آمریکا از دونالد ترامپ به جو بایدن عنوان کرد: «هنوز حکومت و شکل مدیریتی بایدن مشخص نشده است. در روزهای پیش رو خواهیم دید که این روند به چه صورتی خواهد بود. ترکیه کشوری نیست که بتوان آن را نادیده گرفت و کنار گذاشت. پ.ک.ک و جماعت گولن برای ما مسئله امنیت ملی به حساب می آیند که در دوران حاکمیت جدید در آمریکا نیز به صورت جدی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت».

به نوشته روزنامه حریت، کالین در ادامه اظهارات خود با اشاره به اختلافات به وجود آمده بر سر مسئله خریداری سامانه دفاع موشکی S-400 روسی توسط ترکیه تصریح کرد: «ما برای این که از آمریکا پاتریوت خریداری کنیم شش سال با این کشور مذاکره کردیم. تصور می کردند طرح خریداری سامانه S-400 از سوی ما بلوف باشد. زمانی که قرارداد را با روس ها امضا کردیم متوجه شدند که مسئله جدی بود. مسائل پیش آمده پیرامون S-400 ها و جنگنده های F-35 به واقعیت های عینی متکی نیستند».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی