سایز متن   /

کوردپاریز/ مأموران نیروی انتظامی برای استقرار و حفظ امنیت کشور با تمام توان و ظرفیت در میدان بوده و تا پای جان برای امنیت ایستاده‌اند؛ نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکنون بیش از ۱۳ هزار شهید و ۲۰ هزار جانباز تقدیم نظام، انقلاب و دفاع از مرز بوم این کشور کرده است، از این تعداد شهدای نیروی انتظامی، حدود هشت هزار شهید در دوران دفاع مقدس و پنج هزار شهید پس از آن به فیض شهادت نائل شده‌اند.

در سال جاری نیز تا به امروز (۲۴ آبان ۹۹)، ۴۵ نفر از پرسنل و سربازان نیروی انتظامی به فیض شهادت نائل شده‌اند که از میان این ۴۵ شهید، ۲۵ شهید از مأموران و سربازان مرزبانی این نیرو بودند که در درگیری با اشرار، سارقان مسلح، تروریستها و قاچاقچیان به شهادت رسیدند.

در آخرین عملیاتی که منجر به شهادت سه مرزبان نیروی انتظامی شد، حدود ساعت ۱۳:۵۰ روز جمعه ۲۳ آبان ماه، عناصر مسلح گروهک تروریستی پژاک در حوزه گروهان مرزی “تکور” در استان آذربایجان غربی با تعدادی از عوامل مرزبانی  به صورت مسلحانه درگیر شدند که با حضور عوامل کمکی به منطقه و با مقاومت کم‌نظیر، رشادت و ایثار نیروهای جان بر کف مرزبانی ضمن دفع حمله تروریستها از نفوذ آنان به خاک مقدس کشور جمهوری اسلامی جلوگیری به عمل آمد.

در این درگیری سه نفر از نیروهای مرزبانی به نامهای استوار دوم “مسلم جهان‌آرا”، استوار دوم “مالک طاهر” و سرباز وظیفه “کامران کرامت” به درجه رفیع شهادت نائل و دو نفر مجروح شدند.

سردار حسین اشتری؛ رئیس پلیس کشور اخیراً با اشاره به آمادگی مرزبانان برای تأمین امنیت حریم مرزی ایران اسلامی، از الحاق تجهیزات نوین و بروز به ناوگان نیروی انتظامی، مرزبانی و حوزه دریایی خبر داد و گفت: امیدواریم با آموزشهای رزمی و تاکتیکی خوب همرزمانم بتوانیم بهتر از مرزها حراست و حفاظت کنیم.

سردار احمدعلی گودرزی؛ فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی نیز در همین رابطه با بیان اینکه تمام دشمنی امروز با جمهوری اسلامی ایران بخاطر آرمان‌گرایی کشورمان است اما با تمام این تهدیدات و دشمنی‌ها در حال ارتقاء تجهیزات و هوشمندسازی تجهیزات مرزبانی هستیم، تصریح کرد: قطعاً ارتقاء ساختارها و سخت افزارها می‌تواند اقتدار ما در مقابل همسایگان مرزی را ارتقاء دهد و آستانه تحمل مرزبانان ما را نیز افزایش می‌دهد.

این نکته حائز اهمیت است که در صورت به ‌روز شدن تجهیزات مرزبانان در نقاط صفر مرزی و استفاده هرچه بیشتر آنها از این تجهیزات، قطعاً شاهد کاهش شهادت مرزبانان غیوری هستیم که تا آخرین قطره خون از حریم مرزی جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند و در این رابطه نیز نیاز است که مجلس، دولت و ارگانهای مرتبط بودجه‌ای ویژه‌ای برای تجهیز هرچه بیشتر مرزبانان اتخاذ کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی