سایز متن   /

عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان (پارتی) در واکنش به بیانیه حزب کمونیست اقلیم کردستان که خواستار رفع تنشهای این حزب با پ.ک.ک، برای جلوگیری از جنگ برادرکشی میان کردها شده بود، تاکید کرد که پ.ک.ک، با اقلیم کردستان مشکل دارد نه با حزب دمکرات.

به گزارش کوردپاریز، نجات حسن در واکنش به بیانیه اخیر حزب کمونیست اقلیم کردستان (شیوعی) که در آن اشاره شده بود تنش های میان حزب دمکرات کردستان (پارتی) و پ.ک.ک، خطر بروز جنگ برادرکشی میان کردها را به دنبال دارد و خواستار رفع تنش ها از طریق گفتگو شده بود؛ این بیانیه را موضعی شرم آور خواند و تاکید کرد که پ.ک.ک، با اقلیم کردستان مشکل دارد نه با حزب دمکرات.

عضو شورای رهبری پارتی گفت که می بایست بیانیه حزب شیوعی، پ.ک.ک را خطاب قرار می داد که وارد خاک اقلیم کردستان شده و دولت اقلیم را دچار مشکل می کنند.

همچنین تاکید کرد که دولت اقلیم کردستان حق دارد به هر شیوه ای از خود دفاع کند، اما در اقلیم به دلیل تفکر محدود حزبی، تحت عنوان بی طرفی  سعی در تحریف واقعات شده و این در حالی است که این احزاب به دلیل وجود ساختار و نهادهای قانونی اقلیم در امنیت هستند و اگر پ.ک.ک در قدرت قرار بگیرد، به هیچ حزبی اجازه فعالیت نمی دهد.

نجات حسن حمایت از دولت اقلیم کردستان و حفاظت از دستاوردهای آن را ضروری دانسته و گفت: نباید واقعیات برای منافع حزبی وارونه نشان داده شود و پ.ک.ک، نیز نمی بایست در حالی که اقلیم دارای جغرافیایی مشخص است، تحت عنوان میهن پرستی کردی، با اسلحه وارد اقلیم شده و با برپایی آشوب و تنش دولت را به جنگ بکشاند.

لازم به ذکر است که روز چهارشنبه ۱۴ آبان / ۴ نوامبر، انفجار یک بمب کارگذاشته شده پ.ک.ک، در بخش چمانکی از توابع آمیدی، واقع در استان دهوک اقلیم کردستان، نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان را که در این منطقه عمدتا از نیروهای حزب دمکرات کردستان (پارتی) هستند؛ هدف قرار داده و دو افسر پیشمرگ در این انفجار مجروح شده و یک افسر دیگر نیز پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده جان باخت.

همچنین نیروهای پ.ک.ک در ۲۸ اکتبر اقدام به منفجر ساختن خط لوله انتقال نفت اقلیم به ترکیه کردند.

طی هفته های گذشته تنش هایی فزاینده میان حزب دمکرات و پ.ک.ک، روی داده و هر یک طرف مقابل را به تلاش برای بر پا کردن جنگ میان کردها متهم کردند  و مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات (پارتی)  در بیانیه ای پ.ک.ک، را عامل ویرانی و ناامنی در اقلیم دانسته و خواستار خروج این نیروها از اقلیم شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی