- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

پ.ک.ک، مسئول وقوع هر اتفاق ناخواسته ای در اقلیم کردستان است

عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان (پارتی) با تاکید بر اینکه پیام رهبری این حزب درباره تنش ها با پ.ک.ک، کاملا روشن است؛ گفت که مسئولیت وقوع هر گونه رویداد ناخواسته ای بر عهده پ.ک.ک، است.

به گزارش کوردپاریز، طی هفته ها و روزهای گذشته تنش هایی روز افزون میان حزب دمکرات کردستان (پارتی) و پ.ک.ک، روی داده و دو طرف یکدیگر را به تلاش برای بر پا کردن جنگ برادرکشی میان کردها متهم می کنند و مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات طی پیامی در پاسخ به پرسش مراد قرایلان عضو کمیته رهبری پ.ک.ک، درباره موضع وی نسبت به این تنشها، اعلام کرد که حزب دمکرات جنگ میان کردها را حرام می داند، اما نباید از این موضع پارتی برای به چالش طلبیدن دولت قانونی اقلیم کردستان و تلاش برای تحمیل خواسته ها بر شهروندان به روش غیر قانونی با بهره گیری از نیروی اسلحه و تضعیف امنیت اقلیم سوء استفاده شود.

علی حسین عضو شورای رهبری حزب پارتی درباره این پیام، طی گفتگو با شبکه تلویزیونی کردستان ۲۴،  اعلام کرد که این پیام بسیار روشن و شفاف و  نشانه مسئولیت پذیری بارزانی و خطاب به اقلیم کردستان، احزاب کردستانی و طرف های خارجی و جامعه بین المللی است و حزب دمکرات با وجود اینکه به احزاب سیاسی کردستانی در دیگر کشورها احترام می گذارد، اما سیاست این حزب دخالت در امور این احزاب نبوده و بر این باور است که این احزاب باید با در نظر گرفتن شرایط ویژه کشورهای خود، عمل کنند.

همچنین گفت که پارتی از ابتدای تاسیس پ.ک.ک، به این گروه کمک کرده، اما پ.ک.ک، پاسخ پارتی را به صورتی ناجوانمردانه، داده است و در سال های ۱۹۹۲ و سال ۱۹۹۶ میلادی درگیری نظامی میان پ.ک.ک و  پارتی و اتحادیه میهنی روی داده و به گفته وی در آن مقطع نیز پ.ک.ک، این جنگ را بر اقلیم تحمیل کرده و مسئول اصلی آن  است.

وی خاطر نشان ساخت ک اقلیم کردستان ساختاری قانونی در چارچوب عراق است و نباید پ.ک.ک، از انعطاف پارتی و حرام اعلام کردن جنگ علیه کردها، سوء استفاده کرده و در امور داخلی اقلیم در کشوری دارای حاکمیت قانونی دخالت کند.

علی حسین اعلام کرد که عرصه اصلی و واقعی فعالیت پ.ک.ک در کردستان ترکیه است، اما آنان محل اصلی فعالیت خود را ترک کرده اند و نه تنها وارد مناطق مرزی بلکه وارد عمق خاک اقلیم شده و از قره داغ تا زاخو پایگاه هایی برای خود ایجاد کرده و اقدام به اقدامات نادرست و دخالت در این مناطق می کنند.

وی هشدار داد که در صورت وقوع هر گونه رویداد و واقعه ناخواسته و نامطلوب در اقلیم (میان پارتی و پ.ک.ک) مسئولیت آن بر عهده پ.ک.ک، است و گفت که این حزب مسئول اصلی هر گونه اقدامی است که انجام می دهد.