سایز متن   /

کوردپاریز/ مساله مهمی که در عملیات انتحاری اسکندرون دقت برانگیز است انجام چنین عملیاتی تنها دو روز بعد از هشدار سرکنسولگری آمریکا در استانبول و سفارت فرانسه در آنکارا در زمینه انجام یک عملیات انتحاری در ترکیه در روزهای آتی می باشد.

سرکنسولگری آمریکا در استانبول دو روز قبل از انفجار با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که گزارشهایی در زمینه انجام عملیات تروریستی در ترکیه دریافت کرده است. در این اطلاعیه از اتباع این کشور در ترکیه خواستار رعایت تدابیر امنیتی و اعلام شده بود که صدور ویزا موقتا برای اتباع ترکیه متوقف می شود.

سفارت فرانسه نیز با صدور اطلاعیه مشابهی از اتباع این کشور در ترکیه خواستار دقت بیشتری شده بود.

کارشناسان در ترکیه می گویند، صدور چنین اطلاعیه هایی در منافات با اصول دیپلماتیک بین کشورها است و اگر این دو کشور واقعا گزارشهایی از این دست دریافت کرده بودند می بایست این گزارشها را با منابع اطلاعاتی ترکیه در مان بگذارند و اقدام به صدور اطلاعیه ها نکنند.

این کارشناسان با اشاره به بحران جاری در روابط ترکیه با آمریکا در مورد مساله سوریه و برخی دیگر مسایل و همچنین بحران جاری در روابط ترکیه و فرانسه که به تحریم اجناس بطور متقابل منجر شده است، حمله انتحاری در اسکندورن را دقت برانگیز ارزیابی می کنند.

این کارشناسان با اشاره به استفاده سازمانهای اطلاعاتی غربی از سازمانهای تروریستی در مقاطع مختلف می گویند، در حمله انتحاری اخیر نیز با توجه به همکاریهای پ. ک. ک با سازمانهای اطلاعاتی غربی در گذشته، امکان دست داشتن نهادهای اطلاعاتی غربی در تحرکات اخیر نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است، منطقه حاتای در حوزه دریای مدیترانه قرار دارد و نزدیکترین محل به مناطق گردشگری ترکیه در جنوب این کشور همانند آنتالیا است. مناطق گردشگری یاد شده بدلیل اینکه از منابع مهم تامین ارز ترکیه هستند و سالانه پذیرای میلیونها گردشگر است برای ترکیه اهمیت بسیاری دارد و نیروهای پ. ک. ک عمدتا با هدف دسترسی به این مناطق گردشگری استان حاتای را مورد استفاده قرار می دهند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی