سایز متن   /

بر اساس گزارش روزنامه مورنینگ استار انگلیس، کمبود تجهیزات پزشکی و شیوع موج جدیدی از شیوع کرونا در کمپ آوارگان مخمور در اقلیم کردستان، جان بسیاری از ساکنان این کمپ را که با محدودیت هایی از سوی دولت اقلیم کردستان هم روبه رو شده، تهدید می کند.

کوردپاریز/ روزنامه مورنینگ استار انگلیس در گزارشی که از کمپ آوارگان مخمور تهیه کرده نسبت به وخیم شدن وضعیت سلامت ساکنان این اردوگاه بر اثر کمبود تجهیزات پزشکی و شروع موج جدیدی از شیوع کرونا در آن هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۵ تن از ساکنان این اردوگاه بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ با مرگ دست و پنجه نرم می کنند و ۱۹ نفر دیگر هم به این ویروس مبتلا شده اند. با این حال، به دلیل نبود تجهیزات آزمایش ابتلا به کرونا، هنوز تعداد دقیق مبتلایان به این ویروس در کمپ مخمور مشخص نیست.

این روزنامه از کمبود شدید تجهیزات درمانی و آزمایش در مخمور خبر داده اما درخواستها از سازمان بهداشت جهانی و دولت اقلیم کردستان برای تامین نیازهای دارویی و تجهیزات پزشکی بدون پاسخ مانده است. مسئولان و پزشکان این اردوگاه نسبت به پیامد شیوع گسترده کرونا در آن هشدار داده اند.

دکتر مدیا مصطفی از پزشکان کمپ به مورنینگ استار گفته است بخش ویژه ای برای بیماران مبتلا به کرونا در مخمور ایجاد شده و هم اکنون ۵ تن از مبتلایان که شرایط جسمانی وخیمی دارند تحت درمان قرار گرفته اند. وی با بیان این که این اردوگاه از سوی دولت اقلیم کردستان عراق مورد تحریم و محدودیت قرار گرفته و سازمان ملل هم به وضعیت این افراد اعتنایی ندارد، نسبت به افزایش مرگ و میر به دلیل این محدودیت ها و کمبود تجهیزات لازم برای مقابله با کرونا هشدار داد.

در این گزارش آمده است محدودیت برای تردد ساکنان مخمور از سوی دولت اقلیم کردستان عراق، از جولای ۲۰۱۹ که یک مقام ترکیه ای در اربیل به قتل رسید ایجاد شد هرچند مشخص نشده است که این قتل چه ارتباطی با ساکنان مخمور داشته است. این روزنامه از برخی مقامات حزب حاکم دموکرات کردستان عراق نقل کرده است که محدودیت های ایجاد شده به دلایل امنیتی ایجاد شده است.

روزنامه مورنینگ استار انگلیس درباره حضور نهادهای وابسته به سازمان ملل در مخمور گفته است این نهادها از سال ۲۰۱۴ که پس از حمله داعش این اردوگاه را ترک کردند هنوز بازنگشته اند و نسبت به محدودیت های ایجاد شده برای آن و نیز کمبود امکانات توضیحی ندارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی