- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

روسیه و آمریکا به خاطر منافعشان در منطقه کردنشین سوریه حضور دارند

سینم محمد می گوید ما می دانیم که کشورهایی مانند روسیه، آمریکا، فرانسه و انگلیس، نه به خاطر ما بلکه به خاطر منافع خودشان به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه آمده اند.

به گزارش کوردپاریز، سینم محمد، نماینده اداره خودگردان کردی در شمال شرق سوریه در آمریکاست. نشریه سلیت که با وی مصاحبه کرده، هدف سینم محمد از ایجاد دفتر اداره خودگردان کردی در آمریکا را ایجاد لابی برای کردهای سوریه برای پیشبرد امور کردها توصیف کرده است.

با این حال، سینم محمد در مصاحبه با این نشریه اذعان کرد که کردها نمی توانند زیاد روی حضور کشورهایی مانند آمریکا و روسیه در سوریه حساب کنند.

وی گفت: روسیه، آمریکا و حتی فرانسوی ها و انگلیسی ها در این منطقه حضور دارند. ما می خواهیم رابطه خود را با همه این بازیگران و دولت سوریه حفظ کنیم. ما می دانیم که همه این بازیگران به خاطر منافع خودشان در اینجا حضور دارند. ما از این امر مطلع هستیم. روسیه به خاطر منافع خودش اینجاست نه مردم. ما در میانه این منافع قرار گرفته ایم.

نماینده کردهای سوریه در آمریکا از حضور همه گروه های جهانی در کنار کردهای سوریه از جمله گروه ناراضی آنتیفای آمریکا استقبال کرد و گفت: همه اینها برای مقابله با تروریستها در کنار کردهای سوریه قرار گرفتند و ما نگاه نمی کنیم ببینیم که آنها چه کسانی هستند؛ آنتیفا هستند یا متعلق به گروه های دیگر.

سینم محمد در پاسخ به مسئله سربازگیری از میان نوجوانان از سوی نیروهای کرد سوریه به نشریه سلیت گفت: ما بر اساس مقررات سازمان ملل برای رفع این مشکل تلاش می کنیم. رهبران شورای دموکراتیک سوریه متعهد هستند کودکان زیر ۱۸ سال به عنوان سرباز به خدمت گرفته نشوند.

وی از افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد و گفت: ما به خاطر کمبود آب و حمایت های ناکافی بشردوستانه با مشکلات زیادی روبه رو هستیم . برای مقابله با این بیماری اقداماتی مانند بستن مرزها و جلوگیری از اجتماعات را انجام داده ایم.

نماینده کردهای سوریه در آمریکا، از آمادگی اداره خودگردان کردی برای مذاکره با دولت مرکزی سوریه در جهت آغاز روند حل سیاسی و تمرکززدایی از قدرت خبر داد اما وی معتقد است دمشق همچنان ذهنیت قبل از اتفاقات ۲۰۱۱ را دارد و ذهنیت نسبت به کردها تغییر نکرده است.

سینم محمد با اشاره به اعمال تحریم های آمریکا علیه دولت سوریه موسوم به قانون قیصر، از واشنگتن خواست کردها از این تحریم ها مستثنی شوند.

وی خروج نیروهای آمریکا از شمال سوریه را عامل حمله سال گذشته ترکیه به کردها دانست و گفت ما برای حفظ جان مردم چاره ای جز توسل به دولت مرکزی سوریه نداشتیم.

سینم محمد از احتمال خروج کامل نیروهای آمریکا از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد اما گفت این خروج احتمالا بعد از رسیدن به یک راه حل سیاسی در این منطقه اتفاق بیفتد.

نماینده اداره خودگردان کردی در آمریکا نسبت به ادامه حملات گروه تروریستی داعش از جمله هسته های مخفی آن هشدار داد. وی همچنین نتیجه حمله ترکیه به کردها با کمک شورشیان سوریه را آوارگی کردها و ساکن شدن اجباری آنها در کمپ های آوارگان عنوان کرد و تاکید کرد اعمال مجرمانه زیادی از جمله کشتن و ربودن افراد در منطقه تصرف شده توسط ترکیه صورت می گیرد.