سایز متن   /

گروه تروریستی پ.ک.ک با اشغال منطقه شنگال عراق، همچنان مهم‌ترین عامل بی‌ثباتی و ناامنی در این منطقه است.

کوردپاریز/ دولت مرکزی عراق و اداره اقلیم کردستان این کشور ۹ اکتبر جاری توافقنامه‌ای به منظور ایجاد ثبات و امنیت در شنگال به امضا رساندند. براساس مهم‌ترین بند این توافقنامه، گروه تروریستی پ.ک.ک باید به حضور خود در شنگال پایان دهد.

طبق این توافقنامه، تامین امنیت جانی و مالی مردم بر عهده اداره پلیس شنگال، اداره امنیت ملی و سرویس اطلاعات ملی عراق خواهد بود. این نهادهای امنیتی وظیفه خود را به‌طور هماهنگ با نیروهای اداره اقلیم کردستان عراق انجام خواهند داد.

اقلیم کردستان عراق و اقلیت ایزدی منطقه نیز همواره در دیدار با مقامات دولت مرکزی عراق نگرانی خود را از حضور عناصر تروریستی پ.ک.ک اعلام کرده‌اند.

گروه تروریستی پ.ک.ک از اوت سال ۲۰۱۴ تاکنون به بهانه پاکسازی منطقه از وجود گروه تروریستی داعش در شنگال مستقر شده است.

صدها هزار نفر از اهالی شنگال به‌رغم پاکسازی عراق از اشغال تروریست‌های داعش در دسامبر ۲۰۱۷، به‌دلیل عدم بازسازی منازل خود و حضور گروه تروریستی پ.ک.ک در منطقه، نمی‌توانند به شهر و دیارشان برگردند.

شیخ مزاحم الحویت، سخنگوی عشایر عربی در استان نینوا که نمایندگی قبیله‌ها در استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین و دیاله را نیز برعهده دارد، خرداد سالجاری با انتشار بیانیه‌ای خواستار اخراج پ.ک.ک از منطقه شد.

وی با تاکید بر اینکه گروه تروریستی پ.ک.ک در شهرهای شنگال، مخمور و مناطق مجاور آن‌ها مرتکب جنایات علیه بشریت می‌شود از دولت مرکزی عراق، مجلس بغداد، اداره اقلیم کرد شمال عراق و مجلس اربیل خواست تا تصمیمی مبنی بر خروج پ.ک.ک از شمال این کشور اتخاذ کنند.

میرعصمت تحسین، رهبر معنوی ایزدی‌ها نیز سوم سپتامبر در گفتگو با خبرگزاری آناتولی خواستار اخراج پ.ک.ک از شنگال شده بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی