سایز متن   /

رهبر جبهه ترکمانی عراق با حمایت از توافق اخیر اربیل و بغداد بر سر شنگال، هدف از این توافق را بیرون راندن عناصر پ.ک.ک، از این منطقه دانست.

به گزارش کوردپاریز به نقل از سایت خبری خلک، ارشد صالحی با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی تویتر، درباره توافق اخیر اربیل و بغداد بر سر شنگال،  اعلام کرد که جبهه ترکمانی از اقدام مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق و همکاری دولت اقلیم کردستان، برای دور کردن عناصر پ.ک.ک از شنگال و تامین امنیت منطقه توسط نیروهای پلیس فدرال عراق، حمایت می کند.

رهبر جبهه ترکمانی عراق، ابراز امیدواری کرد که این اقدام در مورد مخمور نیز اجرا شده و تاکید کرد که باید از ورود نیروهای مسلح بیگانه به کرکوک، سلیمانیه و منطقه گرمیان، جلوگیری شود.

لازم به ذکر است که روز جمعه ۱۸ مهر/ ۹ اکتبر، دفتر مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق از امضای توافقنامه ای میان اربیل و بغداد درباره عادی سازی وضعیت شنگال خبر داد، اما این خبر واکنش های متفاوتی را به دنبال داشته و با وجود حمایت مقامات ارشد اقلیم کردستان و برخی از نمایندگان ایزدی در مجلس عراق از آن، شماری از شخصیت ها، سیاستمداران و فعالین ایزدی و نمایندگان استان نینوا، با آن مخالفت کردند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی