سایز متن   /

یک منبع ناظر در شنگال اعلام کرد پ.ک.ک برای این کە وانمود کند کە شهروندان شنگال خواستار ماندن نیروهای این گروه در شنگال هستند از کردستان سوریه افرادی را وارد این شهر کردە است. مشاور نخست‌وزیر اقلیم کردستان در امور ایزدی‌ها نیز می‌گوید، بە جای این کارها بهتر است کە پ.‌ک‌.ک بە ویژەگی شهروندان ایزدی شنگال احترام بگذارد و از این شهر خارج شود.

شیخ شامو، مشاور نخست‌وزیر اقلیم کردستان در امور ایزدی‌ها در اظهاراتی اعلام کرد: ”پ.‌ک‌.ک پیشتر نیز از این کارها کردە و افرادی را در جهت منافع خود مورد سوء‌استفادە قرار دادە است. اکنون میان حکومت اقلیم کردستان و حکومت فدرال عراق توافقی برای عادی‌سازی وضعیت شنگال بە امضا رسیدە است. در طول شش سال گذشتە حضور پ.‌ک.‌ک موجب بروز مشکلاتی در این شهر شدە است، اکنون بهتر است بە جای این کارها، پ‌.ک.‌ک بە ویژەگی کردهای ایزدی احترام بگذارد و از شنگال خارج شود تا حدود ٨۵ درصد شهروندان شنگال کە از چند سال پیش آوارە شدە و رنج و مشقت بسیار دیدەاند بە خانە و کاشانە خود بازگردند.”  

او گفت: ”مقبول نیست کە اکثریتی با این بزرگی فدای اقلیتی کوچک شود کە پ‌.ک.‌ک آنها را اغفال کردە و در جهت منافع خود از آنان سوء‌استفادە می‌کند. این افراد هم روز بە روز از پ‌.ک.ک بیزار شدە و از آن دور می‌شوند، لذا پ.‌ک‌.ک بهتر است بە ویژگی کرد‌های ایزدی احترام بگذارد و بە توافق اربیل و بغداد پایبند باشد و بدون ایجاد مشکل از شنگال خارج شود.”

شیخ شامو با اشارە بە این کە توافق اقلیم کردستان و عراق برای ایزدی‌ها یک موضوع سرنوشت‌ساز است، گفت: ”در صورتی کە گروهای مسلح از شنگال خارج نشوند، امنیت و ثبات در این شهر برقرار نخواهد شد.”

مشاور نخست‌وزیر اقلیم کردستان گفت، این توافق یک موضوع قانونی است و همە باید بە آن پایبند باشند.

شامگاه جمعە، ١٨ مهرماه، احمد ملا طلال، سخنگوی مصطفی کاظمی، نخست‌وزیر عراق، توافق حکومت اقلیم کردستان و حکومت فدرالی عراق در مورد عادی‌سازی وضعیت شنگال را اعلام کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی